🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نیکو نظر

(ثبت: 242639) آبان 13, 1400 

« نيكو نظر »

اي آنكه با چنين زحماتت ، بِدر شوي
بايد قبول ملت نيكو نظـر شوي
كار جهان و جامعه را ، امتحان كنيم
مقبول طبع ما شوي، اَر1 خوبتـر شوي
تقوا و زهد و علم نمودي و ديده ايم
كارَت به خوبي است، بِـه است خوبتر شوي
بايد كه خوبتـر بـشوي ، تا بـبينمت
تا در ميان ، مميز هـر خير و شر شوي
ما از قديم ، مرد حقيقت بـپروريم
بايد تو هم به مثل حقيقت وَران2 شوي
ما را به مُلك و مال جهان، احتياج نيست
با ما چنان خوشس، كه به ما همزبان شوي
ما بارها به مردم پيش از تو گفته ايم
راضي نِـي ام3، كه غير مرا همزبان شوي
اي عابرين خاك ، مكان تو پيش ماست
فرصت بجو، مبادا كه خود دربدر شوي
روحي بدادمت ، كه مكانش به خاك نيست
بايد دوباره ، سوي مكانت روان شوي
اي باغبـان گلشـن علوي4 ، بيـا ، بيـا
اينجا مكانيَس ، كه در آن جاودان شوي
در خاك اگر بماني ، جاي خوشي نيست
پامال رهگـذار هـزاران نفـر شوي
اي آشنـا ، بيـا سخـن از آشنا شنـو
گوشَت چو آشنا نـكني ، باز كر شوي
ما را به رهنمايـت ، امروز حجتيـس
راهي نـمودمت ، كه زِ ظلمت بدر شوي
بازا دوباره اي حسن ، اين صحبتت بگو
شايد تو هم زِ حجت ما، بهره بـر شوي
٭٭٭
1- اگر 2- دنباله رو حقيقت 3- نيستم 4- گلزار بالا
دیوان اشعار حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا