🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هر دانش آموز

(ثبت: 259445) اردیبهشت 22, 1402 

 

و هر دانش آموزی که به گلستان مان می آید

نوای امیدبخش پرنده ای ست

نوای امیدبخش پرنده ای می تواند باشد

که پر می شویَد بی قرار

در چشمه سار قرار

و بی پایان می خواند

آن گاه که می داند

دل باید نهاد.

 

شعر پیشرو
شعر سروش
محمدعلی رضاپور (مهدی)

 

 

 

نظرها 12 
  1. شیدا شهبازی

    اردیبهشت 22, 1402

    سلام و احترام
    نوای امیدبخش پرنده ای می تواند باشد

    که پر می شویَد بی قرار

    در چشمه سار قرار

    و بی پایان می خواند
    بسیار عااالی 👏👏👏

  2. معین حجت

    اردیبهشت 22, 1402

    درود جناب رضاپور گرامی👏💐

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 22, 1402

      درود و سپاس تان جناب حجت گرانقدر 🌹🌷🌺

  3. غلامحسین جمعی

    اردیبهشت 22, 1402

    درودو سپاس جناب رضاپور زیباست و دوست داشتنی
    پر می شویَد بی قرار

    در چشمه سار قرار

    🙏🙏🙏🙏

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 22, 1402

      سلام و درود و سپاس تان جناب استاد جمعی گرانقدر
      در پناه خدا بهترین ها نصیب تان 🙏🙏🙏🙏🙏

  4. فریبا نوری

    اردیبهشت 22, 1402

    درود جناب رضاپور گرانقدر
    عاطفی و پر احساس و دوست داشتنی بود نگاهتان به هر دانش آموز و شعری که می سراید

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 22, 1402

      درود و سپاس تان سرکار خانم نوری گرانقدر

  5. علی زمان خانمحمدی

    اردیبهشت 23, 1402

    هزاران درودتان باد ارجمند و گرانمایه زنده و پاینده باشید

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 23, 1402

      هزاران درود و سپاس تان بزرگوار
      زنده و سرزنده باشید در پناه خدا

  6. مهرداد مانا

    اردیبهشت 23, 1402

    سلام
    این نوع سرودن بیشتر با سلیقه ام جور است تا سروش و هایکو و پریسکه و …

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 23, 1402

      سلام و درود و سپاس تان
      توجه تان باعث افتخار است.
      سروده ی بالا البته خود در قالب سروش است و سروشی از نوع آزاد عروضی.
      توضیح، این که شعر سروش را می توان افزون بر شکل دارای عروض سنتی و نیمایی و نیز عروض پیشرو، در سبک آزاد عروضی هم سرود.
      سروش بالا در زیرشاخه ی آزادعروضی با دو محور قافیه_آهنگ است و طبق دیگر اشعار سروش، لَخت پایانی آن به شکلی متفاوت به کار رفته.
      تفاوت لَخت و گاهی چند لَخت پایانی در شعر سروش به دلیل ایجاد فضایی برجسته در آخر شعر از راه همانندگریزی می باشد.
      با سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا