🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هر چه بینی غیرِ خود کوچک شمار

(ثبت: 214979) مهر 1, 1398 
هر چه بینی غیرِ خود کوچک شمار

گر چه کوچک ماه روی آبی دلا
رؤیتی گردد ، میان حوضی نُما

کوه را از دور بینی بس حقیر
همچنان از دور بینی ،بحر را

بحر و اقیانوس و صحرا را نگاه
خاک را با آسمان ،منظومه ها

هر چه بینی غیر خود کوچک شمار
خود ،جهانی اکبری ،در بینِ ما

دور از اصغر جهانی ،جان من
رویِ شمعی عشق را بینی فنا

همچو آن پروانه ای در روی شمع
گر فنا عشقی ، حیا عشقی بقا

عاشقی با عشق معشوقی چه کار
نیمه پنهان عشق دارد ، ماجرا

آن زمانی عشق را کردم شهود
زاده از عشقی بگشتم ، والیا

ولی اله بایبوردی

26 / 06 / 1398

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    مهر 1, 1398

    سلام و درود

    مانند همیشه گر حکمت و عالی

    در. پناه خدا🌿👏👏👏👏👏🙏🌿

    • سلام

      استاد ارجمند جناب خراسانی بزرگمهر

      سپاس از همرانی تان

      شادکام باشید

      🍃🍃💐🍃🍃

  2. امیر جلالی

    مهر 1, 1398

    کلام مولای مومنان و امیر کائنات را یادآور شدید …
    بی نهایت زیبا بود و آموزنده و اثر گذار …
    درود بر شما

    • سلام

      استاد جلالی ارجمند

      سپاس

      منسوب به مؤلای متّقیان :

      و تَحْسَبُ [تزعم] أَنَّكَ‏ جِرْمٌ‏ صَغِيرٌ
      وَ فِيكَ انْطَوَى الْعَالَمُ الْأَكْبَرُ

      روایتی است از امام علی(ع) که می‌فرماید: «شما فکر می‌کنید یک موجود کوچک هستید، در حالی که کل جهان در درونتان احاطه شده است»

      پایدار باشید و سربلند

      🌸🌸🌸🌷🌷🌷🌸🌸🌸

  3. مينا امينی

    مهر 1, 1398

    ” هر چه بینی غیر خود کوچک شمار
    خود ،جهانی اکبری ،در بینِ ما… ”

    درودها هنرمند
    زیبا نگاشتید
    مانا باشیدو موفق 💐

    • سلام

      سرکار خانم امینی

      سپاس از همراهی تان

      🌺🌺🌷🌺🌺

  4. همچو آن پروانه ای در روی شمع
    گر فنا عشقی ، حیا عشقی بقا

    عاشقی با عشق معشوقی چه کار
    نیمه پنهان عشق دارد ، ماجرا

    بسیار زیبا احسنت

    • سلام

      استاد چهار محالی گرامی

      سپاس از همراهی تان …

      در پناه حق

      🌺🌺🌹🌺🌺

  5. … هر چه بینی غیر خود کوچک شمار
    خود ،جهانی اکبری ،در بینِ ما…

    … سلام استاد
    اشعارت به نفس مسیح ع می ماند و دفترت شعرت، به کشتی نوح ع…

    • سلام

      استاد بزرگوار جناب ترکمان عزیز

      سپاس از همراهی تان …

      تقدیمی : 💐

      یادِ روحی می کنم کشتیِّ نوح
      هر دو ناجی دقِّ بابی را فتوح

      بارِ تکلیفی ، رسالت را ، گواه
      عدل گستر قائمی همراه روح

      ولی اله بایبوردی

      01 / 07 / 1398

      💐🌿🌈🌷🌈🌿💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا