🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هر کسی در کار دل استاد نیست

(ثبت: 4093) اردیبهشت 31, 1396 

هر کسی در کار دل استاد نیست

هست شیرین و کسی فرهاد نیست

روزگارش را به زشتی یاد کرد

آن که از او روزگارش شاد نیست

ظلم و استبداد حرفی دیگر است

راستی، سرو چمن آزاد نیست؟

من کتابِ برکه ها را خوانده ام

کارشان جز ناله و فریاد، نیست

بی خیالی عالمی دارد،  ولی

آدمی بازیچه ی هر باد نیست

آن که از غیرِ خدا دارد امید

آگه از سر چشمه ی امداد نیست

در چراگاهِ غزالانِ غزل

شکر ایزد دیده ام صیاد نیست

شد دل آخر آن خراب آبادِ غم

هیچ بهتر زین خراب آباد نیست