🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 همبستر مـــاه

(ثبت: 231465) شهریور 18, 1399 
همبستر مـــاه

 

حاكم شدن با لاف درویشی، طبیعی نیست!
رهبانیت در عینِ بى كيشى، طبيعى نيست

گرگينه ها ديگر مقام كدخدا دارند
در دشت، جان در بردنِ ميشى، طبيعى نيست

ترويجِ تاريكى ست پشت پرده اى از نور
مى گيرد از خورشيد، شب پيشى! طبيعى نيست!

افسونِ مارى تا زمین آورد، آدم را
زهرِ طمع، از صاحبِ نيشى طبيعى نيست!

خاك كبود زندگى، شخمِ بلا خورده
گاو سياه ترس، با خيشى طبيعى نيست

پژواک یک تكبير معناى حيات ماست*
فرصت كه طى شد، هيچ تشویشی طبیعی نیست

افسار ذهنت را به دست بادها بسپار
حتى اگر آزاداندیشی طبیعی نیست

وقتى كه مرداب دلت همبستر ماه است
با جرگه ى نيلوفران، خويشى، طبيعى نيست؟

#غزل_آرامش

*هنگام به دنیا آمدن در گوشمان اذان می خوانند ولی نمازی نمی خوانند!

هنگام مرگ برایمان فقط نماز میخوانند… بدون اذان …

اذان هنگام تولد برای نمازی است که هنگام مرگ می خوانند…
چقدر کوتاهست این زندگی

به فاصله یک اذان تا نماز …

 

 

 

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    شهریور 18, 1399

    چقدر طبیعی های غیرطبیعی مان را
    پیچیده در مخمل خوش نقش و نگار قلمتان
    زیبا گوشزدکردید
    درود بر شما🌷👏👏👏

  2. رسول رشیدی راد

    شهریور 18, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

  3. فریبا نوری

    شهریور 18, 1399

    ترويجِ تاريكى ست پشت پرده اى از نور
    مى گيرد از خورشيد، شب پيشى! طبيعى نيست!

    درودها بر بانوی بزرگ غزل معاصر
    و استاد غزل های معرفتی اجتماعی عمیق و تامل برانگیز

    🌹🌹🌹🌹🌹 👏👏👏👏👏

  4. اله یار خادمیان

    شهریور 19, 1399

    طیب الله درود بر شما🌷🌷🌷🌷

  5. شهریور 29, 1399

    عالی بود مهربانا

  6. ناهید سعیدی

    شهریور 29, 1399

    👏👏👏🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا