🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عرفان انگوری

(ثبت: 269684) اردیبهشت 24, 1403 

 

میان ماندن و رفتن، حضور را بلدیم
مرورِ ثانیه‌های قطور را بلدیم

چون از تبارِ زمین خوردگانِ برپاییم
فرازهای بلند غرور را بلدیم

شدیم سالکِ عرفانِ نابِ انگوری
به‌جای خمره‌ی گِل، راه گور را بلدیم

زبانمان گُلِ آتش؛ ولی برای بیان
سکوت حنجره‌های نمور را بلدیم

خطوط پیکرِ ما را کلوخها حفظند
و ما تَخَلخُلِ سنگ صبور را بلدیم

خیالِ در‌به‌دری برد با خودش ما را
هزار قله‌ی صَعب‌‌العبور را بلدیم

برای خام نماندن، تَلى زغال شدیم
به اين بهانه كه تنها تنور را بلدیم

تمامِ بودنمان هِجّیِ گداختن است
سطورِ روشن دیوان نور را بلدیم

نیامدیم که بر خاک سرد، وا بدهیم
صفا و مَروه و جودیّ و طور را بلدیم

 

 

 

نظرها
  1. معین حجت

    اردیبهشت 24, 1403

    درود بانو …
    بسیار فاخر و دلنشین سروده اید …
    دستمریزاد👏👏🌺🌺🌺

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 24, 1403

    سلام غزل عزیز

    آری چنین است عزیز:

    میان ماندن و رفتن، حضور را بلدیم
    مرورِ ثانیه‌های قطور را بلدیم

    چون از تبارِ زمین خوردگانِ برپاییم
    فرازهای بلند غرور را بلدیم…

    در پناه خدا 👏👏👏👏👏👏

  3. ناهید سعیدی

    اردیبهشت 24, 1403

    درود بر بانوی غزل های ناب
    مثل همیشه غزلی عالی و باشکوه خواندم.
    وجودتون لبریز از عطر گلهای بهاری
    پایدار باشید.🌹🌹🌹

  4. معصومه بیرانوند

    اردیبهشت 24, 1403

    شدیم سالکِ عرفانِ نابِ انگوری
    به‌جای خمره‌ی گِل، راه گور را بلدیم

  5. امیر وحدتی "یگانه"

    اردیبهشت 25, 1403

    درودها مهربانوی ارجمند. غزل آرامش آرام بخشی را مهمانتان شده و لذت بردم.
    بسیار عالی است.
    بمانید و بسرائید به مهر.
    🥀🥀💛🥀🥀

  6. مهرداد مانا

    اردیبهشت 25, 1403

    سلام
    اما راستش آن بلد بودنها نیز ظاهری ست . صفا و مروه کردنمان برای تیغ زنی خلق و خالق است . اعتکافمان در طور نیز همان هدف را دارد . و شاید به جودی می رویم که عمر نوح را به دست بیاوریم و یا فسیل حیوانی منقرض شده را برای فروش !

    راستی سلام
    شما و بنده خواننده ی یکی از صفحات گرامی در غزل نوین فارسی هستیم . تردیدی ندارم نام بانو آرامش را کودکان فردا در کنار نام‌هایی مانند حسین منزوی ، مهرداد اوستا ، رهی معیری ، سیمین بهبهانی و … فرا خواهند گرفت و از او و کارهای بدیع اش ، بیشتر خواهند گفت.

  7. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 25, 1403

    درود بر شما
    عالی بود
    لذت بردم💐👏

  8. امین غلامی

    اردیبهشت 25, 1403

    پریشان میکند هر دم مرا در خواب و بیداری

    همان موی پریشانی که تو بر چهره ات داری

    امین غلامی (شاعر کوچک)
    ادرس اینستا amingh68

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا