🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 باغبان هستى

(ثبت: 266202) آذر 21, 1402 
باغبان هستى

اوج می‌گیرم به ترفندی که در شأن من است
می کشم سر تا دماوندی که در شأن من است

رونوشت دردهای داغ را در چهره‌ام
می‌گذارم زیر روبندی که در شأن من است

مثل فولادی که در حین گدازِش آبدید
زنده ماندم با فرآیندی که در شأن من است

باغبان هستی‌‌ام محصول نو می‌پروَرَد
از میان زخمِ پیوندی که در شأن من است

بوته‌‌ی اندوه من آبستن حال خوش است
میوه‌اش شادی‌ست؛ فرزندی که در شأن من است

زندگى افسانه ام را مى نويسد بر زمان
با سرانگشت هنرمندى كه در شأن من است

در گلوی قصه‌گویی لال، پنهان می‌شود
داستان بی‌همانندی که در شأن من است

شک ندارم لحظه‌ی پرواز مهمان می‌کنم
خاک گورم را به لبخندی که در شأن من است…

 

 

 

نظرها
  1. شرفی

    آذر 21, 1402

    درودها گرانقدر

    باغبان هستی‌‌ام محصول نو می‌پروَرَد
    از میان زخمِ پیوندی که در شأن من است

  2. مدینه ترکاشوند

    آذر 21, 1402

    درود برشما فرهیخته بزرگوار عاااالی دستمریزاد قلمتان نویسا

  3. طارق خراسانی

    آذر 21, 1402

    باغبان هستی‌‌ام محصول نو می‌پروَرَد
    از میان زخمِ پیوندی که در شأن من است
    به فرزانه ی عشق و شعر و ادب
    درودا درودا درودا درود
    سلام بر اسوه اخلاق و‌معرفت اولین ملکه شعر پاک
    سر کار خانم غزل آرامش
    مانند تمام آثار زیبایت عالی ست و بی هیچ شکی شاهکاری به شاهکارهایت افزوده ای
    در دیوان تمام شاعران قدیم و‌جدید به غیر از شاهنامه و یا آثار معنوی مانند مثنوی مولانا و آثار شیخ عطار و نظامی و‌خیام که اکثرا مثنوی می باشند و‌رباعی چند اثر برجسته دیده شده است که زبانزد خاص و عام است ، بنده که بسیاری از اشعار شما را خوانده ام در غزل بی مانند بوده و در بین آثار تان شاهکار زیاد به چشم می خورد .
    یقین دارم نام و یاد شما در تاریخ ادب ایران ماندگار خواهد شد .
    این غزل الحق زیبا و از هر لحاظ در اوج است

    در پناه خدا شاد و سلامت زی 🌿👏👏👏👏👏👏👏🌿

  4. عادل دانشی

    آذر 21, 1402

    درود بر شما
    واقعا غزل بی نظیری سروده اید..به قول استاد خراسانی شاهکاری ست..انتخاب ردیف بکر .. فرم زیبا و محتوای بی نظیر …تک تک ابیات کامل و دنیایی معنی دارند ..من نمیتوانم بیت الغزلی رو انتخاب کنم که همه ابیات بیت الغزلند و مقطع غزل به زیبایی کار را تمام کرد

    مانا باشید و نویسا🌸🌸🌸🌺🌺🌷🌷🌷🌹

  5. سلام و درود
    بسیار زیباست و روح نواز
    لذت بردم
    در پناه خدا

  6. طلعت خیاط پیشه

    آذر 22, 1402

    مهربانوی ارجمند.سرکار خانم آرامش
    مثل همیشه عالی سروده اید
    یک سبد گلهای نرگس تقدیم شما
    👏❤️🌺🌸❤️👏🌺🌸💐🍃

  7. درودها مهربانوی ارجمند. غزلی شاهکار را مهمانتان شده و بسیار لذت بردم. پر تپش باد قلم زرنگاری که انصافا در شان شماست.
    👏🌼🌼💛🌼🌼👏

  8. آذر 26, 1402

    Hell, may your autumn be full of leaves so that you have a spring full of blossoms and glory

  9. فروردین 31, 1403

    مثل همیشه عالی هستین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا