🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 همچون پرنده ای ز سما آمدش زمین

(ثبت: 213184) شهریور 7, 1398 
همچون پرنده ای ز سما آمدش زمین

اندیشه باوری که کنم اعتراف هان
آن روز را ،به یاد ،فرودی از آسمان

علّت چه بود ؟ترک مکانی شود دلا
سیبی و گندمی و تولّد ، یکی بدان

نقلی به قول آدم و حوّایِ روزگار
ترکی بکرد ،امرِ الهی همان زمان

حُکم امر شد که دور شوید از مکانِ خویش
ایمان به بالِ عقل ، فرودی شد از مکان

همچون پرنده ای ز سما آمدش زمین
از پهن دشتِ عالَمِ خاکی ،رها نه هان

نازی چه نعمتی که برون رفت از کفی
تاوانِ کیفری ، که رها از مکان ، جنان

سختیِّ یوم را ، بکند گر ، تحمّلی
با توشه بارنامه یِ ایمان در این جهان

روزی رسد دلا اجلی تا برون ز خاک
دور از جهانِ جسم ولی سیر با روان

باری دگر ، به جامه یِ تقوا و بارِ علم
پرواز می کنی که عروجی چو طائران

از او به سمتِ او بکشانی خودی ولی
جایی روی ،به کیفرِ اعمالِ خود ،عیان

ولی اله بایبوردی

16 / 05 / 1398

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. مهتاب ایزدسرشت

    شهریور 7, 1398

    زیباست
    سربلند وشاعربمانید💐💐💐در پناه خدا

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 7, 1398

      سلام

      سرکار خانم ایزدسرشت

      سپاس از حضورتان

      شادکام باشید

      🍃💐🍃💐🍃💐🍃

  2. هادی بیابانی

    شهریور 7, 1398

    سلام استاد گرامی قلمت مانا باد در اشعار زیبا 🙏💙🌹

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 7, 1398

      سلام

      استاد بیابانی گرامی

      سپاس از حضورتان

      🌈🌈🌺🌈🌈

  3. طارق خراسانی

    شهریور 7, 1398

    سلام و درود

    غزلی آسمانی و زیبایی ست
    دلمریزاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🍃

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 8, 1398

      سلام

      استاد خراساتی بزرگوار

      سپاس از همراهی تان

      شادکام باشید

      🌺🌺🌺🌷🌺🌺🌺

  4. سلام و درود استاد عزیز

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 8, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب فتحی بزرگوار

      سپاس از همراهی تان

      در پناه حق

      🌺🌺🌸🌺🌺

  5. علی معصومی

    شهریور 8, 1398

    درود و ارادت
    جناب بایبوردی نازنین
    🌿🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 9, 1398

      سلام

      استاد معصومی گرامی

      سپاس از حضورتان

      🍃🍃🌹🌹🌹🌹🍃🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا