🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 همچو بیدی خم چو خاشاکی نما

(ثبت: 215264) مهر 6, 1398 
همچو بیدی خم چو خاشاکی نما

گرمی آید با گذر ایام سرد
چون بهاری با زمستانی نبرد

هر کسی را بخت در دستان او
دور از هر تیره بختی جلوه درد

گر چه آرامش به آسایش گره
با رفاه افراد بینم رخ چه زرد

همچو بیدی خم چو خاشاکی نما
در میان آسایشی چون دوره گرد

زندگی بر خود حرامی کرده او
چون رفاهی دیگران را سلب کرد

همچو مجنون نام لیلی روی خاک
می کنم رسمی چو بازی تخته نرد

بینِ معشوق عاشقی والی حَکَم
با حقیقت چون کذایی عشق طرد

ولی اله بایبوردی

01 / 07 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سلام و درود استاد
    بسیار زیباست
    لذت بردم🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام

      استاد دهنوی بزرگوار

      سپاس از همراهی تان

      در پناه حق

      🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈

  2. سلام استاد
    دردی که مرفهین دارند، هیچ دردمندی ندارد
    ” مرفهین بی درد” تنها یک شعار است…

    بی درد
    زرد می شوم و
    بی غم، نامرد!
    پ…….

    • سلام

      استاد ترکمان بزرگوار

      به قول استاد خاقانی :

      در این دنیا کسی بی غم نباشد
      اگر باشد بنی آدم نباشد

      هر وجودی در هستی صاحب درد است …. هر چند که جهان هر کسی اندر دل اوست ….

      سپاس

      🌺🌺🌺🌸🌺🌺🌺

  3. طارق خراسانی

    مهر 6, 1398

    سلام و درود

    چه خوب زردی را در مرفهین دیده اید
    همینطور است.

    عالی بود

    در. پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

    • سلام

      استاد ارجمند جناب خراسانی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      در پناه حق

      تقدیمی : 💐

      شبان روزی چو دریا در خروشان
      غمی دارم نهانی ، ای که ،انسان

      برایم هست باشد تیشه فرهاد
      چه غوغایی کشم فریاد ،هر آن

      ولی اله بایبوردی

      06 / 07 / 1398

      🌈🌈🌈🍃🌿💐🌿🍃🌈🌈🌈

  4. علی معصومی

    مهر 6, 1398

    درود و ارادت
    بهره بردن از اندیشه سبزتان
    استاد
    ….
    هرکه را دلبستگی باشد فزون
    سخت تر گردد به دنیا سرنگون
    حرف دل دادن به دنیا ابلهیست
    رفت باید زین مکان، بی چند و چون
    🌿🌺🌺🌺🌷

    • سلام

      استاد معصومی ارجمند

      سپاس از همراهی تان

      یاد آور :

      حب الدنیا راس کل خطیئه

      دوست داشتن دنیا سر هر خطایی است .

      در پناه حق

      🌺🌺🌷🌷🌸🌷🌷🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا