🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هنر ما

(ثبت: 247881) خرداد 1, 1401 

هنر ما …

ناز از گل و از خار خریدن هنر ماست
سرپنجه به دیوار کشیدن هنر ماست

دنبال گل دامن دلداده‌ی کولی
با زحمت بسیار دویدن هنر ماست

قائل به وفا چون دل بی‌بهره ز شادی
بی‌دلبر و دلدار تپبدن هنر ماست

هر صبح گل از دامن پر زنبق کولی
از وسوسه سرشار، نچیدن هنر ماست

عمری به همه از خُم خُم‌خانه چشاندن
خود از خُم بازار چشیدن هنر ماست

غمخوار غم مردم غم‌دیده شب و روز
بر شانه‌ی سیگار لمیدن هنر ماست

خوبی‌ خلایق به نظر منظره کردن
زشت و بد بدکار ندیدن هنر ماست

بر شانه‌ی خود رنج کسان بردن و زیر
بار غم خود زار خزیدن هنر ماست

خوبی کسان گفتن و بدگویی‌شان را
با گوش خریدار شنیدن هنر ماست

ما را غم بدگویی بدخواه سفر نیست
با زحمت و دشوار رسیدن هنر ماست

مانند نسیم سَحُر آخر مرداد
بر گلشن و گلزار وزیدن هنر ماست

خوف از جریانهای پس پرده نداریم
با پرده‌نگهدار پریدن هنر ماست

#کیوان_امیری_فر

پ ن : شاعر‌شدگانیم پُر از رنج و ریاضت
وحی از لب دادار شنیدن هنر ماست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا