🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آخرین لبخند

(ثبت: 253323) آذر 1, 1401 

آخرین لبخند….

این آخرین لبخند من قبل از رهایی ..‌.را
رقص جنون شعله با اذن الهی…را

در خاطرت بسپار روزی را که من رفتم
از پِی فرو ریزم بنای ظلم شاهی …را

روزی که چونان رود تا دریا خروشیدم
تا که بیاشوبم قرار کوسه‌ماهی…را

این واپسین لبخند را در خاطرت بسپار
زان دم که پوشیدم لباس دادخواهی…را

فردای آزادی که می‌رقصی به یاد آور
از من همین لبخند و تاریخ شفاهی…را

این خنده‌ی نوشین و زیبا را که می‌بینی
نقش ولای میهن در من گواهی..‌.را

باشد نشان از اوج فخر و شوکت ایران
شرمنده‌ام با آنکه عمری روسیاهی…را

عمری که زیر یوغ استبداد سر کردم
عمری سفر در جاده‌های اشتباهی‌… را

عمری که تن دادم به استثمار دجالان
فرمانبری کردم فرامین سپاهی…را

کرنش به حکامی که از حکمت بری بودند
اسطوره‌های لاف و چاخان و فُکاهی.‌‌..را

مام وطن بر من ببخشاید به مِهر خویش
عمری مدارا ظلم طاغوتِ تباهی..‌‌.‌.را

 

#کیوان_امیری_فر

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 11 
  1. جواد مهدی پور

    آذر 1, 1401

    درود بر شما جناب امیری فر گرامی

    از شعر تان بهره مند شدم

    زنده باشید به مهر

    💐🍃👏👏👏🌹

    • عرض درود و ارادت ادیب گرانقدر
      برای میهنم آزادی و هم‌میهنانم آزادگی آرزومندم
      سلامت باشید

  2. طارق خراسانی

    آذر 1, 1401

    این واپسین لبخند را در خاطرت بسپار
    زان دم که پوشیدم لباس دادخواهی…را

    فردای آزادی که می‌رقصی به یاد آور
    از من همین لبخند و تاریخ شفاهی…را

    درود بر عزیز جانم
    شاعر توانای پاک

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  3. سلام و درود همدیار ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید

    • درود بر شما گرانقدر و عزیز
      دل ایران و ایرانی خنک باد
      دل بدخواه و چشم بدگمان خون

  4. زهرا آهن

    آذر 1, 1401

    فردای آزادی که می‌رقصی به یاد آور
    از من همین لبخند و تاریخ شفاهی…را

    چقدر به دل نشست

    درود بر شما🌷

    • آذر 2, 1401

      درود از بنده، بانوی میهمن
      سپاسِ مهر تو، زهرای آهن
      که از روی محبت می‌نوازی
      به مهرت چامه‌ بی‌مایه‌ من

      مهرت رو سپاس شاعربانوی گرانقدر

      • زهرا آهن

        آذر 2, 1401

        درودی دیگر بار

        سپاس فراوان برای این سروده‌ی زیبا

        طبع‌تان جاری و چشمه ذوقتان جوشان

        پاینده باشید به مهر🌺🌸🌺🌸🌺

  5. فریبا نوری

    آذر 1, 1401

    درود جناب امیری فر گرانقدر

    احساسی که از نای جان برآمده و لاجرم بر دل می نشیند چه که اقرار خالصانه و صادقانه ی قلبی است به زیب هنر قلمی توانمند آراسته

    عمری که زیر یوغ استبداد سر کردم
    عمری سفر در جاده‌های اشتباهی‌… را

    🌷🌷🌷🌷🌷

    • آذر 2, 1401

      درودا شاعر رگبار و باران
      فریبا سار کوی ملک گیلان
      ادیب همچو من آلوده درد
      بیمیره تی دیل دردِره کیوان

      سرفرودم خاخور جان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا