🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 والی از راه رسد تا که کِشد

(ثبت: 216396) آبان 16, 1398 
والی از راه رسد تا که کِشد

نامه اعمال تو را ، توشه راه
لحظه بر لوح دلت حک چه آه

مانده از آدمیان بس اثری
یادِ مردی بکنی ناله به چاه

از کُمیلی بکنی یاد ، دلا
لحنِ مؤلا شنوی تا آگاه

از رعایا شنوی از راعی
تحتِ فرمان خدا عدل نگاه

کن نگاهی به بشر امروزین
عمرِ افرادِ بشر گشت تباه

اشکِ خون ریخته چشمی به زمین
مادری یا پدری پور چو ماه

گر چه منشور میان خلق به نشر
دور از دامن پاکان به گناه

متّهم خلق بشر بینِ ملل
گر چه عدلی به نما عادل شاه

گویمت ای دلِ آگاه ، بمیر
سیر لا چشم زمین خاطرخواه

جیفه دنیا بخورد سیر چو لا
حاکمان روز اسیرانی جاه

والی از راه رسد تا که کِشد
ذوالفقاری به عدالت آنگاه

ولی اله بایبوردی

25 / 07 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آبان 16, 1398

    با سلام و درود خدمت شما آقای بایبوردی عزیز
    شعر و عکسی که انتخاب کردید هر دو زیبا هستند
    اجرکم عندا…
    🌹🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 16, 1398

      سلام

      استاد رشیدی راد گرامی

      سپاس از دیدگاه ارزشمندتان

      در پناه ایزد منّان

      🌺🌺🌺🌺🌸🌺🌺🌺🌺

  2. مينا امينی

    آبان 16, 1398

    درودها آقای بایبوردی
    خوشحالم از خوانش اشعارتون
    سپاس از اشتراک گذاری
    قلمتان همیشه سبز
    مانا باشید به مهر💐🙏🙏

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 16, 1398

      سلام

      سرکار خانم امینی

      ممنون از حُسن نظر زیبایتان…

      سپاس

      🍃🍃🌸🍃🍃

  3. ژیلاراسخ

    آبان 16, 1398

    بسیارعالی🍃💐

  4. طارق خراسانی

    آبان 16, 1398

    سلام و درود

    هرگاه به صفحه شعر شما می آیم دست پر آنجا را ترک می کنم
    موفق باشید

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌹🌿

  5. ولی اله بایبوردی

    آبان 17, 1398

    سلام

    استاد خراسانی گرانمهر

    سپاس از دیدگاه ارزشمندتان

    ممنون از حضور پر از مهر

    شادکام باشید

    🌸🌸🌷🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا