🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 وطن غریب من

(ثبت: 258590) فروردین 29, 1402 

 

آسمان شهر من ، دایم سیاه
ابر های آن ، سر بارش نداشت
تا که رفع تشنگی از او شود
ابرهایی که ، سر سازش نداشت

گرچه باران ها بر او باریده است
بی وفایی ها که چون سیلاب شد
ریشه هر نوع بلند آوازگی
کنده و سر سبزی اش مرداب شد

شاخه های یک تمدن ، ریشه داشت
با چنین طوفان، خمیده بر زمین
قامت مردانگی هایش چو سرو
مرگ و بیماری ، نشسته در کمین

پر کشید از ملتی رویای او
چیره بوده ناسپاسی در درون
بال او بر اوج رفتن را شکست
قلب او با بی مبالاتی جنون

مست یک خواب بلند نا درست
همت والای تاریخ اش وزین
عشق آن را ملتی بر سینه داشت
درس باید گیرد از آن بعد از این

از مرور عاشقانه مردن راه وطن
خاطرات ملتی درگیر جنگ
قصه باور پذیر خاطرات
مردمی آلوده بر تزویر و ننگ

زخم های بیشماری در تنش
مانده بر جا ، تا بمیرد این وطن
جور دگر باید اما ساخت او
زنده ماند چون دهیم از ما ز تن

ادریس علی زاده فروردین ۱۴۰۱

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 29, 1402

    سلام و درود

    سر بارش را اگر سر نازش بکنید شعر بی عیب می شود

    آسمان شهر من ، دایم سیاه
    ابر های آن ، سر نازش نداشت
    تا که رفع تشنگی از او شود
    ابرهایی که ، سر سازش نداشت

    چون نازش کردن داریم.

    در پناه خدا 🌱👌🌹🌹🌹🌹🌹👌🌱

    • ادریس علیزاده

      فروردین 29, 1402

      درود میفرستم حضور مهرتان ، و سپاسگزار توجه تان هستم. سلامتی تان آرزوست

  2. فروردین 29, 1402

    عزیز وطن، غریب وطن، بینوا وطن…
    وطن پرنده ای پر در خون!

    درود بر شما شاعر بیدار
    خیلی جالبه، میگویند چرا سیاه نمایی میکنید!!!
    آخه بدمستان مگه نقطه ی روشن و سفیدی هم هست؟ مگه چیزی مونده!

    سلامت و مانا باشید🌹

    • ادریس علیزاده

      فروردین 30, 1402

      با درود بشما
      دقیقا شبیه اینه که کودکی در حال گریستن باشه اما بزرگترها هر کدامشان یک دلیل مسخره‌ ارائه میدن یکی شکم درد ، دیکری درد در عضو دیگر رو دلیل‌ گریه میپندارند که البته از روی نادانی شان تجویز می کنند در حالیکه خود نوزاد میدونه‌ چه دلیلی برای گریه داره و فقط زبان گریه نوزاد، قابل فهم نیست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا