🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پاییز قشنگ است

(ثبت: 264423) مهر 14, 1402 

💛 پاییز قشنگ است💛
بر چهره ی گل شبنم شب ریز قشنگ است
سرسبزی ِگلپونه ی جالیز قشنگ است

آهنگ خوش آب فرحناک بهاری
از حنجره کهنه کاریز قشنگ است

آن صفحه سرسبز بهاری چو ورق خورد
گسترده شد این صفحه گل بیز، قشنگ است

این صحنه سراپرده اسرار وجود است
از سرّ الهی شده لبریز قشنگ است

نم نم برسد زمزمه مهر به گوشم
بگشای دمی پنجره  پاییز قشنگ است

چین و شکن خرمن گیسوی کمندت
با باد سحر گشته گلاویز قشنگ است

من باشم و می باشد و آن ماه دل آرام
در نیمه شبی خاطره انگیز قشنگ است

با مژده باد سحری دیده بدوزم
بر چهره آن مهر سحرخیز قشنگ است

بر لب نزنم جرعه ای ازجام جهان را
کز دست تو پیمانه سرریز قشنگ است

بر عالم و آدم ندهم خال لبت را
یک بوسه از آن لعل شکر ریز قشنگ است

سر را بنهم دامن رنگین نگارم
مستم کند آن عطر دل انگیز، قشنگ است

بر گردن من افتد اگر حلقه گیسو
وین سر بُود از دار تو آویز، قشنگ است

مطرب بزند یکسره بر تار چو چنگی
من چنگ بر آن تار تو یکریز قشنگ است

مدهوش کند چون نیِ جانسوز جهان را
آهنگ خوش و نغمه ی گلریز قشنگ است

وانگه بنشینند خلایق به تماشا
چون رقص سر و گیسوی شبدیز قشنگ است

از سفره پر نعمت و زرخیز تو پاییز!
ما را نشود جرات پرهیز، قشنگ است

هر آنچه بخواهد دل پر شور، “یگانه”
برچین از این سفره زرخیز قشنگ است

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. علی معصومی

    مهر 14, 1402

    عارض بشوم خدمت آن یار “یگانه”
    شیرین غزل ناب شما نیز قشنگ است
    ♡♡♡♡
    🌿💐👏👏👏

    • درود و عرض ادب جناب معصومی و سپاس از بیت زیبایتان استاد.
      مستم کند این بیت چو شیرین عسل تو
      بردار کمی شیر و شکر ریز قشنگ است
      🌼🌼💚🌼🌼

  2. طارق خراسانی

    مهر 14, 1402

    لب می نزنم جرعه ی جام دگران را
    از دست تو پیمانه سرریز قشنگ است

    سلام و درود

    بسیار زیباست

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌🌱

    • درود و ارادت و سپاس از حضور پر فیض حضرت استاد.
      🌻🌻💙🌻🌻

  3. برهان جاوید

    مهر 14, 1402

    درود جناب وحدتی گرامی
    بسیار لذت بردم از این اثر پر احساس
    واقعا قشنگ است

    لب می نزنم جرعه ی جام دگران را
    از دست تو پیمانه سرریز قشنگ است

    درود بر شما و اثر زیباتان
    پاینده و پیروز باشید
    🌺🌺🌺👏👏👏

    • درود و سپاس از حضور و همراهی صمیمی تان.
      پاینده باشید و جاوید.
      🥀🥀💙🥀🥀

  4. مهرداد مانا

    مهر 14, 1402

    خیلی زیبا بود
    این قدر که باید برگردم و بیشتر بنویسم

    • عرض درود و ارادت.نبض قلمتان پر تپش ک سبز تا همچنان بنویسید.
      🌷🌷💛🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا