🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند سروش کوتاه

(ثبت: 219398) آذر 24, 1398 

1- گفتن از عشق، کار سختی نیست/
خوب گفتن، شکار سختی نیست/
فصلِ اصلیِّ عاشقی، عمل است.//
2- برگِ زردِ خزان، خودش را، ریخت/
با هوا و زمین و آب آمیخت/
برگِ بی بار چون تمشک نبود.//
3- چیست گل؟ رازِ نازِ خنده ی دوست/
شعر- نقاشیِ معطّرِ اوست/
مِهرچهر و لطیف و عاطفه روست/
گل، نشانِ خداست.//
4- گرچه بالاست، باز هم خوار است/
شُهره اما بدون مقدار است/
خواب دائم چطور بیدار است؟/
به فضا رفته است میمونی.//
5- “علّیَت” داشت نخ نما می گشت/
فیلسوفی پی خدا می گشت/
عارفی از عُروج بر می گشت/
حرف نابش به دل گرامی گشت:/
“نور”، مجهول نیست؛ اثبات است.//

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. سلام و درود
    بسیار زیباست🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  2. علی معصومی

    آذر 24, 1398

    درود بر شما
    جناب رضاپور نازنین
    احسنت بر شما
    و اندیشه ادیبانه شما

    🌺🌺🌸🌺🌸

    • محمدعلی رضاپور

      آذر 24, 1398

      درود و سپاس از التفات تان جناب معصومی عزیز🌺🌺🌺🌺🌸🌸

  3. حسین قالیباف

    آذر 24, 1398

    در قالب سه گلشن

    از خواندن آن لذت بردم و احسنت بر شما

    پایدار باشید 🌹🌹🌹

  4. جواد مهدی پور

    آذر 24, 1398

    سلام

    از آثار فاخر و بدیع شما بهره می برم

    عالی و ماهرانه سرودید

    لذت بردم از اشعار خوبتان

    درود بر شما جناب استاد رضاپور گرامی

    زنده باشید به مهر

    💐💐💐🙏👏👏👏

    • محمدعلی رضاپور

      آذر 24, 1398

      درود و سپاس، جناب استاد مهدی پور عزیز
      💐💐💐🙏🌿🌿🌿🌹

  5. آذر 24, 1398

    موفق و موید و منصور باشی🌷🌷🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا