🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چهارراهِ خیّام

(ثبت: 269605) اردیبهشت 19, 1403 
چهارراهِ خیّام

(۱)

تقصیـرِ تو نیست نقطه کم آوردم

گفتـی بنـویســــم و قـلم آوردم

از حفظ که خواندی غـزلِ مرگم را

تــابوت بـرایِ متهــــ.ـم آوردم!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

(۲)

دریا، خبـــرِ مرگِ ســـراب آوردم

لبخنــــدِ ملیحِ آفتـــــاب آوردم

دیوانه اگر پنجـــــــره را باز کنی

یک مرد بـرایِ انتخــــاب آوردم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

(۳)

خیّـــام! دلی خانه خــراب آوردم

چشمی، نَفَسی داغ و کباب آوردم

فیــروزه و لعلِ شعــر برگرد ببین

از کشورِ “هنـد” اصلِ شراب آوردم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی. هند. دهلی‌نو
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    اردیبهشت 19, 1403

    درود جناب لاهیجی عزیز
    بسیار بسیار زیباست.
    لذت بردم و سپاس از به اشتراک گذاری آثارتان
    شاد و سلامت باشید🌺🌺🌺💐💐💐

  2. صفا یغمایی

    اردیبهشت 19, 1403

    درودها جناب دکترلاهیجی
    هرسه درحد اعلی
    احسنتم .
    بسیارخرسندم ازاینکه اشعارنابتان را به اشتراک می‌گذارید.
    موفق باشید.
    🌺🌺🌺