🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چهار تا طنز کوتاه

(ثبت: 4983) آبان 16, 1396 

با حنجره ی گرفته آواز چرا؟

تا قابلمه هست منتِ ساز چرا؟

امسال شعار شرکت گاز این است:

تا بوسه ی عاشقانه هست گاز چرا؟

*******

قلمم ارتش و من مثلِ وزیر الوزرا

واژه ها در صفِ تنفیذ، به حُکمِ سفرا

صفحه ی دفترمان مُلکِ سلیمانی ماست

یا رب این دولت شب را نگیر از شعرا

*******

شک ندارم تقاص خواهی داد

به عوام و خواص خواهی داد

بوسه عریان به ما نمی دادی

شب به شب با لباس خواهی داد…

*******

تا با نگه ناز تو درگیر شدم

از هرچه بجز عشقِ شما سیر شدم

در حسرت پا دادنت آنقدر این پا-

-آن پا کردی که عاقبت پیر شدم

 

مهدی صادقی مود

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):