🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چه رازی گو تو بلبل پرده بردار

(ثبت: 209674) اردیبهشت 19, 1398 

سلیمان با چنان حشمت ز جایی
گذر می کرد با لشکر کماهی

که زیر شاخه سُنبل بلبلی را
بدید آواز می کردش چه نایی

که با خوانندگی صد صوت شیرین
چنان رقصان ز شاخی شاخساری

چنان چون نو عروسی تازه دوران
چه نازی غمزه ای می کرد باری

چه رازی گو تو بلبل پرده بردار
چو بینم این چنین بس شادمانی

سلیمان گوش کن بلبل چه گوید
به خرما نصف آن قانع چه دانی

به روزی دانه خرمایی رسیدش
پس اندازم دو روزی شد ندایی

نوا بس شادمانی پای کوبان
مهیا شد چو روزی روزه داری

تو را بینم سلیمان مست و هشیار
چنان قدرت به اعوان غمگساری

ببینم سلطنت مختل سلیمان
نظامی اجتماعی نیست یاری

گواهی داد بلبل را سلیمان
که گفتارت حقیقی گفتمانی

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. درود برشما………..🌿🌺🌷🍃🌹🌿

    • ولی اله بایبوردی

      اردیبهشت 20, 1398

      سلام استاد عزیز
      لطف کردید
      مرحمت زیاد
      💐🌺🌷🌹🌸🌿🍃

  2. حبیب رضائی رازلیقی

    اردیبهشت 20, 1398

    سلام استا بزرگوار
    بسیار عالی
    سراسر عشق و احساس

    تبارک الله
    زنده باشی
    یا علی ع🌸🌸🌸

  3. حسن مصطفایی دهنوی

    اردیبهشت 20, 1398

    سلام و درود
    بسیار زیباست🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      اردیبهشت 20, 1398

      سلام استاد بزرگوار
      به زیبایی خواندید
      سپاس

      🌷🌹🌺🌸🌷🌹

  4. علی رفیعی

    اردیبهشت 20, 1398

    سلام و ارادت استادگرامیم
    بسیار پرمحتوا و زیبا
    سرافراز و پیروز باشید
    در پناه خدا.التماس دعا
    🌷🌷🌷🌷🌷

    • ولی اله بایبوردی

      اردیبهشت 21, 1398

      سلام استاد عزیز جناب آقای رفیعی
      ممنون

      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  5. الیار

    اردیبهشت 21, 1398

    با سلام و درود خدمت استاد گرانقدر

    • ولی اله بایبوردی

      اردیبهشت 22, 1398

      سلام آقا الیار عزیز
      ممنون از خوانش گرم تان
      در پناه حق
      🌈🌈💐💐🍃🍃🌿🌿🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا