🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چه قالب بهتر از تن ، روح را هان

(ثبت: 211409) تیر 19, 1398 
چه قالب بهتر از تن ، روح را هان

به خود بنگر چه ریتمی را نمایان
ببینی در وجودت ،ای که انسان

ز پا انگشت گیری تا به سر فوق
به نظمی منسجم ،تا حدِّ امکان

تعادل دست را بینی که با پا
به یک سمتی روانی وه چه آسان

یمین دست با یمین پایی توازن
یساری دست با پایی نمایان

به چشمانت نظرها کن چه ؟بینی
که چون نرگس گلی بینی پریشان

به ، بینی خود نظر انداز جانا
که با دم بازدم ربط ای عزیزان

حیات آدم ،به دم شد بازدم ها
که تضمین عمر را جنبنده هر آن

به هر عضوی ،از اعضایی نگاهی
عبث لا با هدف خلقی به دوران

چنین نظمی به زیبایی خداوند
چه زیبا خلق مهری را درخشان

تمامی هر وجودی را ، خداوند
که با نظم آفریدش ، نظم ، میزان

شما را شاعران ، یادآوری ها
چه قالب بهتر از تن روح را هان

به ایما گویمت ، والی تو را پند
هدف از آفرینش ، جلوه جانان

ولی اله بایبوردی

13 / 04 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها 10 
  1. امیر جلالی

    تیر 19, 1398

    به ایما گویمت ، والی تو را پند
    هدف از آفرینش ، جلوه جانان
    جان کلام را در این بیت یافتم و بسیار بهره بردم و درودبرشما

    • سلام آقای جلالی عزیز

      حق با شماست بزرگوار

      پایدار باشید به مهر

      🌹🌹🌸🌸🌸🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    تیر 19, 1398

    سلام و درود

    مانند همیشه زیبا حکیمانه و عالی

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏🌿

    • سلام استاد ارجمند

      سپاس از حضور سبزتان همراه با نظر زیبایتان …

      به مهر شادکام باشید .

      💐💐🌺🌺💐💐🌿

  3. فائزه ناظر

    تیر 19, 1398

    سلام و درود استاد بایبوردی گرامی
    اشعارتان همیشه اموزنده و پر از نکته است
    پایدار باشید💐💐🌸🌺

    • سلام سرکار خانم ناظر

      سپاس از همراهی تان

      سربلند باشید به مهر

      🌸🌸🌺🌸🌸

  4. مسیحا ناجی

    تیر 19, 1398

    سلام شعر عمیقیست با واژه هایی ساده مانند مثنوی هنوز باید چند بار بخوانم احسنت استاد

    • سلام ارجمند مسیحا ناجی عزیز

      سپاس از حضور سبزتان ….

      پایدار باشید به مهر

      💐💐🌿💐💐

  5. محمدعلی رضاپور

    تیر 19, 1398

    درودتان🌹🌹🌹

    • سلام آقای رضاپور عزیز

      سپاس از همراهی تان💐

      💐🌸🌸💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا