🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چون شتر افراد دارد کینه ای

(ثبت: 250164) مرداد 25, 1401 
چون شتر افراد دارد کینه ای

 

نیست باکی گر افولی سایه ای
سایه ای رؤیت بسی در خانه ای

خانه دنیایی به پنهانی عیان
چون صدف پنهان درونش دانه ای

دانه ای چون بذر گردد نونهال
نونهالی دانه ای دردانه ای

یاد آور شاعرانی را دلا
تحت فرمان از هم او یگانه ای

قادری مطلق توانا داوری
دور از دیگر کسان بیگانه ای

رو به ویران خانه هایی دنیوی
لحظه فانی از جهان ویرانه ای

ای به عزمی جزم کردی اعتنا
توشه اعمالی ذخیرت نامه ای

معصیت باشد مصیبت را عیان
برگ سبزی را بری چون تحفه ای

تحفه دنیایی فرستی آن سرا
نو سرایی فارغ از هر کهنه ای

خانه ای را ترک باید والیا
چون شتر افراد دارد کینه ای

گر رعایت ناس حقی را دلا
کم وجودی با ذخیرت توشه ای

خوش به احوال آن کسانی با وقار
رؤیتی حق را به دور از شبهه ای

ولی اله بایبوردی

22 / 05 / 1401

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. زهرا آهن

    مرداد 25, 1401

    درود. بر شما شاعر بزرگوار

    میهمان سروده‌ی دلنشینتان بودم

    با آرزوی بهترین ها 🌺🌷🌹🌸

  2. امیر جلالی

    مرداد 25, 1401

    جناب بایبوردی بهره بردم و درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا