🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چگونه سبز بمانم

(ثبت: 1468) اردیبهشت 25, 1395 

چگونــه سبز بمانم

 

از التهاب پُرم از عذاب لبریزم
چگونه سبز بمانم که غرق پاییزم
چه آتشی­ ست که هر لحظه می­ وزد بر من
چه روی داده که باز از هراس لبریزم
نه مانده دست برایم که بر سَرَم بزنم
نه مانده پای که از این حصار بگریزم
چنان به زرد شدن خو گرفته ­ام چون برگ
که با نگاه نسیمی زشاخه می­ ریزم
فتاده ساقه ­ام از تیشه­ های نامردی
به دست  معجزه ای نیز برنمی­ خیزم
کسی نگفت چرا راز این معما را
که باید از خود و از سایه­ ام بپرهیزم؟!
                          ***

نشسته وحشت پاییز در تنم اما

هنوز منتظر یک بهار گل خیزم