🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ژن های خوب!

(ثبت: 218527) آذر 9, 1398 

(آغازین:)
ایرانِ این زمانه و یک چیزِ رایگان؟! _ آری؛ ژنِ فلانی و صد میز رایگان
(بدنه:)
هر روز، سخت تر شده از قبل، سخت تر بعضی تبر ترند و بقیه، درخت تر
بعضی تبر ترند و بقیه، درخت تر هر روز، سخت تر شده از قبل، سخت تر
کوپایه ی معاش در این خطه، قله است نزدیک، دور و دورتر و گام سخت تر
کارِ تمام وقت چه آورد؟ جز که کرد ابریشمِ امیدِ مرا پاره بخت تر
تنظیم اقتصادی هر خانواده ای با هر حساب، نظم گریز و شلخت تر
آن کس که پول و پارتی و پشتوانه داشت تاجِ خیال راحتی اش باز، تخت تر
مسؤول تازه، اهل سؤال و جواب نیست شاید بله به باغِ “شکوفا درخت تر”
فرهنگ سبز بودن و ماندن؟ دلت خوش است؟ وقتی که نیست ریشه ی خشک درخت، تر
این بچه، سوخته دلِ بابای خویش را از بس به تن نموده “یتیمانه رخت تر”
رخت و لباسِ مردمِ پایین؟ چه گویمت؟ وقتی کفن به تن برسانند، رخت تر
کم مو – که ملت اند – همه، نیمه طاس و طاس زلفِ بلندِ لشکرِ امّید، لَخت تر
(پایانبخش:)
مردم، غریبه در وطنِ خود؟ چرا که نه؟ آتش رسانِ روح و تنِ خود؟ چرا که نه؟
یک قبرِ رایگان نشده حقِّ مردمان هر کس بیاورد کفنِ خود؟ چرا که نه؟

(قالب شعری سه گلشن، به ترتیب از سه بخش آغازین، بدنه و پایانبخش تشکیل می شود و دارای حداکثر تنوع در شکل های قابل گنجایش در این سه بخش کلی است.)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مسؤول تازه، اهل سؤال و جواب نیست

    سلام

    استاد رضاپور ارجمند

    «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.»

    (هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد)

    درودها استاد

    تقدیمی : 🌷

    بس غریبانی ببینم در وطن
    عاجزانی این جهانی بی کفن

    رایگان قبری طلب آلونکی
    با تحرّک مردگانی انجمن

    ولی اله بایبوردی

    09/ 09 / 1398

    🌺🌺🌸🌺🌺🍃

  2. مينا امينی

    آذر 9, 1398

    ممنونم از اشتراک گذاری این شعر با یک سبک نو…

    با آرزوی بهترین ها💐🙏

  3. جواد مهدی پور

    آذر 9, 1398

    شعری پاک و آسمانی و پر از مسایل اجتماعی و مشکلاتی که گریبانگیر و مبتلا به است این حاکی از تعهد ، بیداری و توانمندی شاعر است

    از اشعار خوب و متهعدانه ی شما بهره می برم

    عالی ست این اثر فاخرتان جناب استاد رضاپور عزیز

    درود بر شما

    زنده باشید به مهر

    💐💐💐💐💐🙏🙏🙏🌹🌸

  4. سلام و درود فراوان، خدمت فرهیختگان ارجمند
    بویژه جناب بایبوردی، سر کار خانم امینی و دکتر مهدی پور عزیز 🙏🙏🙏🙏🙏

  5. علی معصومی

    آذر 9, 1398

    درود و ارادت
    جناب رضاپور نازنین

    🌺🌸🌺🌸🌷🌸

  6. زنده باشید
    لذت بردم

  7. محمدعلی رضاپور

    آذر 13, 1398

    درود و ارادت و سپاس
    جناب مهندس معصومی و جناب استاد زمانیان و همه ی بزرگواران🌹🌹🌹🌷🌷🌷💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا