🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کابوس جهنمی

(ثبت: 255998) بهمن 18, 1401 

 

گرفته آسمان از غبار این دیار
وجود ابر هم برای سایه هاست
نه از برای بارشی به روی خاک
نبود یک‌ تولد جوانه، از بهانه هاست

به یاد من نمانده آرزو
ابهتی ندارد آفتاب و ماه
تمام سبزه زار تشنه اند
طبیعتی ندارد از بهار شد تباه

پرنده های بی فروغ
سکوت حاکم کویر
درخت های نیمه سبز
طلوع سرزمین، حقیر

تمام جنگلی که سوخت
به دست خائنان خیره سر
برای انتقام از ستاره ها
ولی زمان بشوید از بدی اثر

توان سرزمین نیمه جان
فشرده اند نا کسان گلوی او
سکوت ساکنان خود پسند
که برده اند از تمام آبروی او

به فکر کوچ کردن از دیار خود
رها کنند عاقبت ز خانه شان
بجای ماندن و دفاع از وطن
بجای حق گرفتن و فدای جان

به جبر نیست ماندن و نبرد
ولی صفت به مردیش حرام او
بجای شان جوان سینه اش سپر
به موی او نیارزد از تمام آبرو

سروده ای از: ادریس علی زاده

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 18, 1401

    سلام و درود

    🌹🌹🌹🌹🌹

    در پناه خدا 🌱🌹🌹🌹🌹🌱

  2. محمدعلی رضاپور

    بهمن 18, 1401

    درودتان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا