🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کار درست

(ثبت: 260511) خرداد 13, 1402 

 

چو خواهی که گویی سخن بر نفس
به عقلت رجوع کن نه سر بر هوس
که عقل آدمی بهتر از جان اوست
کز این سایه بر خلق و اذعان اوست
اگر آدمی را ز باشد درنگ
همی اختر آید ز سوی ترنگ
رهی رو که بینی طریق حیا
که این میوه عقل و منطق،وفا
به بیچارگی تن فراجهل داد
و گر گرد منطق بر آمد چو باد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. زهرا آهن

    خرداد 13, 1402

    درود بر شما جناب محمد پور بزرگوار

    خیلی خوب است که می‌کوشید سروده ای حکمت آموز و اخلاقی بنویسید.

    فقط به نظر می‌رسد باید قدری بیشتر کار کنید تا شعر از کلمات وزن پر کن که معنای خاصی ندارد و کار را از یکپارچگی و روانی خارج می‌کند، رها شوید.

    در پناه خداوند مهر پایدار باشید🙏🌹

  2. سلام و آفرین

  3. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 13, 1402

    درود بر شما
    آینده روشن در انتظار شماست
    👏🌸👏🌺👏🌸👏🌺👏🌸👏💐🌿🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا