🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کاش

(ثبت: 6238) تیر 13, 1397 

كاش مى دانستى
صدا زدن ت
دل ميخواهد
كه من ندارم
مرا دلى ده
تا بى شمار
صدايت بزنم …

مینا فوقانی

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نقدها
  1. آزادمهر غریبی

    تیر 14, 1397

    نقد و بررسی شعر سرکار خانوم مینا فوقانی

     

     

    دراماتیک بودن واژه ها

     

    ابتدای صحبتهایم این را عرض کنم ، از ابتدای شعر ایشان که وارد این عرصه شدند کلی واژه های بکر را استخراج کردند .

    نمونه های آن به واضح می تواند دید .

    پیشرفتی در کار ایشان حاصل شد که کمتر کسی می تواند در این عرصه در مدت کوتاه رشد کند .

    آن هم پیدا کردند جزیره واژه هاست که توانسته به خوبی از آن بهره مند شود .

    هر چند اشتباهاتی وارد است در این اشعار اما روال شعری را به خوبی حفظ کرده و مهمترین آن تکه پازل هایست که توانسته به خوبی کنار هم بچیند و واژه هایی از جنس شاعرانگی را به خوبی به مخاطب نشان دهد .

     

    كاش مى دانستى
    صدا زدن ت

     

     

    این تک جمله ها ، کاملا یک روش به خصوصی را دنبال میکند ، آن هم زبان نوشتاریست ، زبانی که این روزها به فراموشی سپرده شده .

    زبان نوشتاری ، همان زبانی است که در دوران مدرسه به صورت املا نوشته می شد اما این روزها با نگاهی گذرا از آن یاد می شود .

    کاش می دانستی

    صدا زدن ت …

    کاش … می دانستی .. همه این جمله فقط خلاصه یک منظور و اشاره است که با سادگی تمام صدا میزند معشوق خود را .

     

    دل ميخواهد
    كه من ندارم

     

    اجرا کننده شاعر در پس قدرت زبانی آن به شکلی است که شاعر توانسته توانایهای خود را پیدا کند همچون قدرت زبانی است که فقط در کلام ایشان می توان دید .

    همان طور که بالا عرض شد شاعر توانسته جزیره واژه ها را پیدا کند ، اما همچنان سرگردان است ، برای پیدا کردند واژه های جدید باید به دل جزیره زد و کشف کرد دوباره واژه ها را و نوشت آنچه که هست و آنچه که نیست .

    هر کسی می تواند قلمی در دست گیرد و از چیزی نوشت ولی شاعر با هدفی را مشخص کند برای ارتقای نوشتاری خود .

    در همین تک جمله ها و تک پازل ها که به صورت رتیم وار نوشته شده و در چند واژه خلاصه شده می تواند ساده نویسی را پیدا کرد .

    نیازی نیست که شاعر با لکنت زبان بنویسد و برخی از واژه ها را پنهان کند تا مخاطب آن را پیدا و به منظور شما پی ببرد .

    فقط کافیست تصویری را کشانده در پهنه زبانی شما تا مخاطب به خوبی القا دهد تصویر ذهنی شما .

     

    مرا دلى ده
    تا بى شمار
    صدايت بزنم

     

    دلدادیگی شاعر به اوج خود می رسد و می خواهد معشوقی در شبهای بی کران خویش را پیدا کرده . این نمونه ایی از قدرت شاعر است که خوبی در انتهای شعر خود ذکر کرده که نمی توان نقطه ضعفی را پیدا کرده . همه چیز آماده است تا جزیره واژه های این خانوم تبدیل به سکونت گاه ابدی شود و تا ابد از معدن واژه ها استخراج کند .  

نظرها
  1. آرمیتا مولوی

    تیر 14, 1397

    سلام و درود 

    عالی ست 

    اینگونه موارد که شعر از شاعری غیر کاربر است را باید بصورت مطلب ارسال کنید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا