🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کایر به کایر

(ثبت: 826) بهمن 27, 1394 
کایر به کایر

کایر به کایر

بالای پیراهن کمی آلوچه کاری   

تو کیوی چالوس و من انشوی ساری

 

از لای به لای روسری بیرون نیفتد  

تاجِ گلوبندی زنارنج بهاری

 

می بافی از نو یاس ها ما بین مویت  

اردیبهشتِ  گیسوانت پنبه کاری

 

بی اعتنایی می کنی یادت مگر نیست  

 با من کنار دشت شالی وعده داری

 

بیهوده از من می کنی پرهیز بگذار  

در اول شوال رسم روزه داری

 

جامی عرق می بارد از این هرم شرجی     

تا بوسه گاهت می کشاند یادگاری

 

” شِواش” می خوانی و می نالی ز تقدیر  

 کایر به کایر پا ز زالو اشکباری

 

همراه این باران بی هنگام هر سال     

کشت مرا با خود به دریا می سپاری

 

یکبار دیگر صبح فروردین دستت   

در من شب نشا میکرد تا شب بی قراری

 

انشو = نوعی نارنگی محلی

شواش = خواننده شعرو خبرهای خوش

کایر= کارگرانی که بجای مزد در زمین یکدیگر کار میکنند

 

نظرنژاد-کدخدا

نظرها 16 
  1. رضا جوکار

    بهمن 28, 1394

    سلام و عرض ادب دوست گرانقدر

    خوشحالم شما را دوباره می بینم

    سروده زیبا و دلنوازی قلم زدید

    قلمتان نویسا

    • سلام  و درود جناب جوکار

      ممنونم من هم از اینکه در کنار شما هستم خیلی خوشحالم

      واقعیت این است که مشغله زیاد و فرصت کم باعث شده که نتونم بیشتر در خدمت دوستان باشم

      ممنونم

  2. سوگند صفا

    بهمن 28, 1394

    سلام و خیر مقدم……

    خیلی خوش آمدین به جمع بزرگان شعر پاک..

    لذت بردم از شعرتون..

    برقرار باشین

  3. نگار حسن زاده

    بهمن 28, 1394

    سلام و عرض احترام جناب کدخدای بزرگوار

    خیرمقدم عرض می کنم..خوش آمدید به خانۀ خودتان

    استاد خراسانی در سفر هستند و دسترسی به نت ندارند و از طرف ایشون هم خیر مقدم عرض می کنم

    بسیار بسیار بسیار عالی بود

    لذت بردم

    درود بر شما  و قلم توانمندتون

    • سلام بانو حسن زاده

      ممنونم از نظر لطف شما بانو

      کمکی شاعر بودم اما در دام مهربانی استاد طارق افتادم و شاعر تر شدم

      وراه فراری هم نیست

      سپاسگزارم

  4. جابر ترمک

    بهمن 28, 1394

    درود بر کدخدای بزرگ شعر پاک

    حضورتان را در این فضای بی ریا و پاک خیر مقدم عرض می کنم 

    خوش آمدید 

    شعرتان نیز مثل همیشه دارای تصاویر زیبا و بی نیاز از تعریف است 

    لذت بردم 

  5. دینا پاکزاد

    بهمن 28, 1394

    سلام

    خوش اومدین به شعرپاک

    خیلی زیبا بود.مرحبا

  6. سلام شاعر بزرگ بسیار زیبا سروده اید

    خیرمقدم ……………

  7. سلام و درود بر شما  خیر مقدم عرض می کنم 

     از شعربسیار  زیباتون لذت بردم  در پناه حق باشید 

  8. مينا امينی

    بهمن 29, 1394

    درود شاعر 

    خوش اومدید 

    مانا باشید و موفق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا