🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کجا سفر بکنم

(ثبت: 222926) اسفند 6, 1398 

 

کجا سفر بکنم

کدام صبح سپیده تو را نظر بکنم
کدام نیمه شبی جز غمت سحر بکنم

اگر چه هر غزلم مخزنی ز اسرار است
کجاست حوصله تا صحبتی دگر بکنم

بجان لاله و ریحان و مریم و سوسن
مباد مهر تو را از دلم بدر بکنم

کجا روم که تو در کوچه باغ آن باشی
کدام جاده بگیرم؟! کجا سفر بکنم؟

برای دیده ی من بهترین تماشائی
بجاست در قدمت عمر خود بسر بکنم

اگر چه دست من از دامن تو کوتاه است
هزار شکوه از این بخت بی ثمر بکنم

بسان شعله ی آتش به جانم افتادی
مخواه آنکه جهان را پر از شرر بکنم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    اسفند 6, 1398

    سلام و درود

    استاد معصومی ارجمند

    مراعات نظیر زیبایی

    بجان لاله و ریحان و مریم و سوسن
    مباد مهر تو را از دلم بدر بکنم

    دستمریزاد

    تقدیمی : 🍃

    🌺 اگر چه شکوه کنم ، ناله ای نه فریادی 🌺

    ز خود ، سفر بکنم با خدای خود ، همراه
    چو ماه و مهر به گردش به حُکم او هر گاه

    اگر چه روز کنم شب ، شبی کنم روزی
    کنم نظر به هم اویی برون ز جهل آگاه

    ز کوچه باغ ، عبوری کنم ، روم جایی
    چو لاله دشت ز باغی رها به دور از آه

    اگر چه ؟ شکوه کنم ، ناله ای نه فریادی
    به دستِ خویش درویی کنم چه بار گناه

    بگیر عبرتِ دوران ، به دور از دنیا
    رها ز جیفه تعلق جهان گدا یا شاه

    ز بخت ناله کنم گر چه عمر در گذران
    رمق نمانده مرا ، گر چه عمرها کوتاه

    چو شعله آتشِ خاکستری ، مرا بینی
    عمل به بار یدک هر کجا ولی تو مخواه

    ولی اله بایبوردی

    06 / 12 / 1398

    🌸🌸🌸🌸🌺🌸🌸🌸🌸

  2. حامی شریبی

    اسفند 6, 1398

    🌺🌺🌺🌺

  3. امیر جلالی

    اسفند 7, 1398

    هر وقت که اثری از شما می خوانم ، می دانم که واژه ها و قطعه ها با تمام قدرت ایستاده اند و خودنمایی می کنند .
    درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا