🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کشتزارها که می خوانند

(ثبت: 228710) تیر 12, 1399 

 

(در قالب شعر سبز/چندآهنگ، با انتقال از وزنی به وزنی و بحری به بحری دیگر، حال و هوای عاطفی محیط شعر را بهتر می توان ترسیم کرد:)

کشتزارها که می خوانند
(فاعلاتُ فاعلاتن فع) /

عاشق می شوم (مفعولن فَعَل) /

و می سرایم (مفاعلن فع) /

عاشقانه ترین نامِ نابِ پرهیجان را (فاعلاتُ مفاعیلُ فاعلاتُ فعولن) /

جان را (فعلن) /

چندان که نیست هیچ بجز عشق در تمام وجودم (مفعولُ فاعلاتُ مفاعیلُ فاعلاتُ فعولن) /

غمگین (فعلن) /

بودم (فعلن) /

یادِ تو آمد (مفتعلن فع) /

شادان گشتم (مفعولن فع) /

گشتم و گشتم (مفتعلن فع) /

معلومَم شد (مفعولن فع) /

واژه به واژه (مفتعلن فع) /

در وَزِشِ هرچه عاشقانه، تو هستی (مفتعلن فاعلاتُ مفتعلن فع) /

از من (فعلن) /

جدا (فَعَل) /

مشو! (فَعَل) /

ای آن که… (مفعولن) /

بی نگاهت (فاعلاتن) /

هرآنچه هست، نیست (مفعولُ فاعلن) /

ای آن که… (مفعولن) /

از من (فعلن) /

جدا (فَعَل) /

مشو! (فَعَل) /

کشتزارها که می خوانند (فاعلاتُ فاعلاتن فع) /

عاشق می شوم (مفعولن فَعَل) /

و می سرایم (مفاعلن فع) /

جان را (فعلن) /

جانان را (مفعولن). //

محمدعلی رضاپور (مهدی) – بابل-
1399/4/8

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    تیر 12, 1399

    🌹🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 12, 1399

      🌹🌹🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 12, 1399

      سلام و درود،
      فرهیختگان گرامی
      لطفا
      تغییر
      بار عاطفی در لَخت های چندآهنگ بالا را مد نظر داشته باشند.
      حیف است این شعر،
      کم مخاطب بماند.
      شعر سبز/چندآهنگ،
      دری جدید به دنیای شعر فارسی است. 🙏

  2. درود استاد رضاپور عزیز.
    غیبت کبرایتان طولانی شده.

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 12, 1399

      سلام و درود
      جناب استاد زمانیان عزیز!
      مدتی است که از طریق گوشی ام نمی توانم وارد انوشا بشوم
      چون بطور پیش فرض فقط رمز وبلاگم را ذخیره می کند.
      ان شاالله بعد از رفع این مشکل،
      برمی گردم. ❤️🙏

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 12, 1399

      در تلگرام، خدمت دوستان هستیم:
      @
      parsigui

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا