🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گدای فاطمه (س)

(ثبت: 235848) بهمن 11, 1399 

گدای فاطمه

عزیز قلب محمّد(ص) ، تو فخر دنیایی
تو آیه آیه ی کوثر ، تو عشق مولایی

زِ نورِ مقدم زهرا(س) جهان مزیّن شد
رسیده بر دلِ احمد، عجب تسلّایی

شهنشهی چو علی را اگر پدر خوانم
برای ما همه مادر به عمقِ معنایی

زِ دامنت چو حسینی اگر که برخیزد
چه کس تعجّب از این ماجرا کند جایی

چو چشمه ای که زلال است و عشق می ورزد
ستون خیمه ی طه به عرش اعلایی

اگر که منشا عصمت زِ من بپرسد کس
کجا زِ فاطمه دارد ، خداش همتایی

به عالمی نفروشم ، غبارِ چادر را
گدای فاطمه بودن ، تمام دارایی

یقین بهانه ی خلقت وجودِ زهرا بود
یقین بتول و زکیّه ، یقین که زهرایی

کجاست یوسف زهرا کجاست منتقمش؟
بَرَد زِ سر همه هوشم، دمی مسیحایی

خدا کند که ببیند دو چشم من او را
عجب دعای قشنگی ، عجب تمنّایی

✍حسن نبی جندقی(تنها)

پیشاپیش میلاد حضرت زهرا(س) مبارک باد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    بهمن 12, 1399

    🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

  2. حسن نبی

    بهمن 15, 1399

    ارادتمندم🙏🏼

  3. کبری محمدی

    اسفند 20, 1399

    سلام

    شهنشهی چو علی را اگر پدر خوانم
    برای ما همه مادر به عمقِ معنایی
    یقین بهانه ی خلقت وجودِ زهرا بود
    یقین بتول و زکیّه ، یقین که زهرایی

    سروده ای زیبا و عالی خواندم
    برقرار باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌹

    • حسن نبی

      اسفند 22, 1399

      سلام و ارادت

      ممنون از حسن توجه شما 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا