🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گرفتم که مدحِ زمانی، ولی

(ثبت: 217650) آذر 17, 1398 
گرفتم که مدحِ زمانی، ولی

نه هر مرد مردی، نه هر زن زنی
نگارا، چه گویم ؟؟؟ تفرّق زنی

نه هر سنگ گوهر نه هر نی شکر
سوادی که خواندی ندارد هنر

نه هر فرق تاجی نه هر سر کُله
وجودی خودی جلوه ده ای تبه

نه هر سرخ مرجان نه هر سبز یشم
بهایی، تو آنی که دوری ز خشم

نه هر عاشقی می شود عشق قَرن
نه هر عابدی را، اویس قَرَن

نه هر تیغ بُرّد سَری از سرا
شود ذوالفقارِ علی ،حیدرا

چه می شد سخن راست گفت هر زمان
که چندین دروغ است به، زرِّ کان

درست اصل ما زاده نسل ما
بدان، عیب باشد نبینی ، بپا

نه هر آدمی بهتر آمد ز دَد
که دَد بهتر آمد ز افعالِ بد

هر آن آرزویی که آید به دست
به آسانی اکنون، ببینم شکست

نه هر آهویی راست آن مُشک ناف
نه ، هر شکّری، از نیستانِ صاف

چه نیکو شود آن سخندانِ پاک
چو بیند عمل در سخن چفت و چاک

نه هر مال ده هست حاتم به داد
نه هر خوان گستر، شود آن عباد

گرفتم: که مدحِ زمانی، ولی
چه داری به جز درد باشد کسی

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مهتاب ایزدسرشت

    آذر 17, 1398

    سلام
    استادبسیاری ازاصل خویش بدور هستند
    وشما ماهرانه اشاره کردید
    فوق‌العاده بود
    احسنت….

    • سلام

      سرکار خانم ایزد سرشت

      سپاس از دیدگاه ارزشمندتان

      ممنون از حضورتان

      🌸🌸🌸🌺🌸🌸🌸

  2. امیر جلالی

    آذر 17, 1398

    یقینا آنچه که به نمایش درآمده و ما می بینیم ، اصل و حقیقت نیست.
    بهره بردم و درود بر شما

    • سلام

      استاد جلالی ارجمند

      ممنون از حضورتان

      امير مؤمنان عليه السلام فرموند:

      النّاس نيام، اذا ماتوا انتبهوا.

      مردم خوابند چون بميرند بيدار شوند

      در دنیا سایه هایی از حقیقت را می بینیم …..

      در پناه حق

      🌈🌈🌸🌺🌷🌺🌸🌈🌈

  3. مينا امينی

    آذر 17, 1398

    نه هر مال ده هست حاتم به داد
    نه هر خوان گستر، شود آن عباد …

    درود بزرگوار
    مانا باشید به مهر
    🙏💐

    • سلام

      سرکار خانم امینی

      ممنون از دقت نظر ارزشمندتان

      در پناه ایزد منّان

      🌈🌈🌸🌺🌸🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا