🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گریهٔ غزل …

(ثبت: 3779) فروردین 15, 1396 

                          « به نام خدا »

 قلم به دفترِ شعرم ؛ شبانه می گرید

غزل به حالِ دلم ؛ عاشقانه می گرید

قناری از غمِ من سَر نمی دهد آواز ؛

سکوت کرده ولی ؛ بی بهانه می گرید

حکایتِ منِ بیدل حکایتی تلخ است ؛

زمین به بغض و به سوگم زمانه می گرید

ردیف و قافیه ها در زوال و در بَندند ؛

کنون که شعر و سرود و ترانه می گرید

به فصلِ گل چو نباشد امیدِ دیدنِ یار ؛

به شاخِ سبزِ درختان ؛ جوانه می گرید

به سانِ کشتیِ بشکسته ام، که بر حالم ؛

غروب و ساحل و موج و کرانه می گرید

چه ها که دید دو چشمم ز بی وفایی یار ؛

که همچو کودکِ گم گشته خانه ، می گرید

خموش باش و سخن بیش از این مگو از جور

  که هر کسی که شنید این فسانه ، می گرید

به سویِ عشقِ الهی ؛ رهی بجو « مهران »

که هر که شد به جز این ره روانه می گرید‌.

                        « مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    فروردین 16, 1396

    درود بر شما جناب اسدپور گرامی

    خیلی زیبا سرودید

    لذت بردم

    مرحبا

    زنده باشید

    • مهران اسدپور

      فروردین 17, 1396

      درود جناب مهدی پور عزیز…

      از اینکه همیشه با نگاه مهربان تان اشعار حقیر را مینوازید بی نهایت سپاسگزارم…

  2. فرزاد امین اجلاسی

    فروردین 16, 1396

    درودها شاعر زیبا کلام و خوش قریحه

    سروده ای لطیف و دلنشین و بسیار اندوهناک

    اندوهی شاعرانه که به زیبایی به تصویر کشیده شد

    و این بیانگر هنرمندی شاعر ارجمند این شعر زیباست

    و صد البته بی نیاز از تمجید و ……..

    پاینده و سرفراز باشید

    • مهران اسدپور

      فروردین 17, 1396

      درودها دوست هنرمندم ؛

      همیشه قدر دان الطاف مداوم و نگاه پر مهر شما سرور بزرگوار هستم …

      توفیقتان افزون باد به لطف و کرم الهی …

  3. طلعت خیاط پیشه

    فروردین 17, 1396

    به فصل  ِ گل چو نباشد امید  دیدن  یار

    به شاخ  ِ  سبز  درختان ، جوانه می گرید

    درود درود بر شما

    • مهران اسدپور

      فروردین 17, 1396

      درودها بر بانو خیاط پیشه بزرگوار ؛

      از همراهی و حسن نظر شما بی نهایت سپاسگزارم…

      پاینده مانید به مهر…

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا