🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گر چه مدرک به دست منتظریم

(ثبت: 211570) تیر 25, 1398 
گر چه مدرک به دست منتظریم

گر چه خواندیم علم را جانا
علمِ درسی که خارج از معنا

بی نهایت مکان علم دلا
باز بابش به روی علم نما

دور از شهر در مکان ده هم
باب علمی به روی خلق گشا

جای تحصیل خانه شد حتّی
علم آموز خانه های شما

گر به تحقیق بررسی بینی
جیب ها پر ز علم ، سود دلا

گر چه مدرک به دست منتظریم
انتظاری که کارآمد لا

جُرم دانا چه باشدش ای دوست
عمر را صرف پایِ علم رها

گر جوانی به پای علم هدر
کرده جانا چه گویم ای دانا

مدرکی دست داردش عالی
هر کسی بشنود خوشی به ریا

ظاهر آرا تو را کند تعریف
پشت سر حرف ها به سُخره ادا

بس کنی والیا که علم آموز
دانشی یاد سود آور لا

ولی اله بایبوردی

18 / 04 / 1398

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. پانته‌ آ عسکری

    تیر 25, 1398

    سلام و عرض ادب
    قلم تان مبروک
    تندرست و شادکام باشید
    🍃🌸🍃

    • سلام خانم عسکری

      سپاس از همراهی تان….

      پایدار باشید .

      🌿💐💐🌸💐💐🌿

  2. تیر 25, 1398

    … سلام استاد
    ممنون که دل مان را باز می کنید و سوی خدا
    برای سلامتی ات، دست های مان را دراز…🌹🌹

    • سلام

      سپاس از خوانش صمیمانه تان …

      عزّت زیاد…

      در پناه حق

      🌸🌸🌺🌸🌸

  3. مسیحا ناجی

    تیر 25, 1398

    استاد بایبوردی کلامت پر از حکمت و راز است و متفکرانه باید خواند تا عمق درد را دید در شعری به ظاهر خندناک

  4. سلام

    سپاس از همراهی تان…

    پایدار باشید.

    💐🌷💐

  5. جواد مهدی پور

    تیر 25, 1398

    درود بر شما جناب استاد بایبوردی عزیز

    همیشه از اشعار پاکتان لذت می برم

    عالی سرودید

    سر بلند باشید به مهر
    💐💐💐💐💐

    • سلام استاد ارجمند جناب مهدی پور بزرگوار

      سپاس از همراهی تان…

      ممنون از حضور سبزتان …

      💐🌿💐🌿💐🌿

  6. طارق خراسانی

    تیر 25, 1398

    سلام و درود

    جوانان باید سرگرم باشند
    یکی میگفت بهتر از یک قل دو قل بازی هاست
    بدبختی این است که بعد از فارغ التحصیلی از بیکاری یک قل دو قل بازی می کنند.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • سلام

      استاد ارجمند جناب خراسانی دُرنگار

      سپاس از همراهی تان…. تشکر از حضور سبزتان ..

      شادکام باشید به مهر 🌷🌸

      🌿💐🌿💐🌿💐🌿💐

  7. فائزه ناظر

    تیر 25, 1398

    درودتان باد استاد بایبوردی ارجمند 🌺

    • سلام سرکار خانم ناظر

      سپاس از همراهی تان…

      💐🌸🌸🌸💐

  8. سلام و درود بر حضرت استاد

    متفکرانه و پر تامل

    حق یارتان باد

    🌿🌹🌿🌹🌿🌹

    • سلام استاد ارجمند والامهر جناب فتحی عزیز

      سپاس از حضور سبزتان …

      با تشکر از همراهی تان…

      در پناه هو 💐

      🌹🌿🌹🌿🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا