🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گر چو ققنوسی درون آتش رها

(ثبت: 222740) اردیبهشت 22, 1399 
گر چو ققنوسی درون آتش رها

 

1

گر چو ققنوسی درون آتش رها
رو به خاکستر شدن جسمی فنا

روح را ، ایثار بر جانی دگر
پر کشی سمت آسمان هر جا خدا

2

گر صبوری پیشه ای کردم دلا
پای معشوقی بماندم ماجرا

یاد لیلایی کنم شیرین لبی
لا قیاسی هر یکی از هم جدا

3

با صفا روحی کنی کشفی دلا
عالمی ناسوت را ، لاهوت را

تا به جایی راه پیدا جان من
نور ذاتی را پذیرش هر کجا

4

قُرب منزل را ببینی خانه می
بارگاهی چون ربوبی را که طی

می رسی جایی ، بقا یابی دلا
جانِ جان را رؤیتی همراه وی

ولی اله بایبوردی

01 / 12 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. امیر جلالی

    اردیبهشت 22, 1399

    مفهوم و معنای بسیار بالا و بزرگی دارد این اثر …
    بسیار بهره بردم و درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      اردیبهشت 22, 1399

      سلام

      استاد ارجمند جناب جلالی بزرگوار

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه حق

      💐
      🌸
      💐

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 22, 1399

    سلام و درود

    بسیار زیبا

    در پناه خدا 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا