🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گفتاری از نوشتار چشم ها

(ثبت: 251396) شهریور 29, 1401 

 

در کنار مردمانی هستیم
و چند ویرگول
یا سه نقطه که یکی از آن ها در آغاز جمله نوشته می شود!
زندگی با همین نقطه خوانده می شود
شاعران با همین نقطه نوشته می شوند
اما خوانده نمی شوند
با همین ویرگول خوانده می شویم
که چند گام
جلوتر از جمله نشسته است
نویسنده دوست دارد
خوانده شود و نویسا دوست دارد نوشته شود
هدایت با همین نقطه که در
اول جمله نوشته می شود آغاز شد
و سپهری ویرگولی است
که
وسط جمله گذاشته می شود
اما فردوسی در هر کجای جمله خوانده می¬شود
خواندن دیرینه درد ماست
البته نه خواندن یک رمان سوررئالیسم
بلکه خواندن فیش آب، برق و تلفن خانه
من این جوری نویسنده شدم
و تو با خواندن من شاعر شدی
ما در کنار مردمانی هستیم
با چشمانی روشن اما سیاه می بینند!
با دستانی باز
اما در گفتارشان دو چشم گم شده است!
برای نوشتن یک کتاب
درباره ی این مردم چند چشم نیاز است؟
چند کتاب را باید خواند؟
چشم میراث بر جا مانده ی تاریخ ماست
و در آغاز هر جمله ای می توان چشمی گذاشت!

 

عابدین پاپی(آرام)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. فریبا نوری

    شهریور 29, 1401

    برای نوشتن یک کتاب
    درباره ی این مردم چند چشم نیاز است؟

    درود 🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا