🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گوشه ی چشم

(ثبت: 254735) دی 19, 1401 
گوشه ی چشم

 

پشتِ کوهستان
شُعله ور خورشیدِ سوزنده ست !

پا به پایِ ماه در گردش به سویِ ناکجا آباد
فارغ از هر سُوز و هر سرما
می روم با عشق چون فرهاد
می روم تا دشت هایِ خامُشِ شب ها
می روم تا انتهایِ رودهائی سُرخ
تا براندازم بلائی را که در پشتِ بلائی دیگر آماده ست !

کفتری چشمانِ خون آلود در مقیاس
با نگاهی همچو آهی در بلادِ سردِ مردم بود
پنجره آسایشِ دردِ زمان چون نامِ یک احساس
خوب پیدا چون تَوهّم بود !

باز هم باران و برفِ دیگری در راه ست
یا نسیمی سرد با لُطفی دگر همراه ست؛
پُشتِ اندیشه
با نگاهی گرم و زیبنده
او هم آغوش است و پیدا در نگاه ماست…!

خوب تر اقصا بهاری ، آرزویِ ماست
پیکی از اشکی
برگی از شعرِ شقایق بود؛
یا بلادی دیگر از تندیسِ مردانِ نکو فرجام
با بلایِ سرنوشتِ نامِ آزادی
مهری از نامِ حقایق بود !

من برایِ حسرتی دنباله دار از مهرِ تابانی
می روم تا انتهایِ دردهایِ سرخِ آبادی ؛
چون
در همین عرصه
پیچی از یک گوشه ی چشمانِ مردی سخت پیدا هست
تا نگاهی از نگاهِ دیگر از احساسِ آزادی
مهرِ دیگر آورد ما رابسویِ چشمِ حیرانی …!

.

.

م جعفری

.

.

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. جواد مهدی پور

    دی 19, 1401

    درود بر شما جناب استاد جعفری عزیز

    زیبا ست

    زنده باشید
    🙏💐🌹

    • درود استاد ///////بی نهایت ممنونم از لطف تان //🌹🌹🌹🌺🌺

  2. سلام و درود و خدا قوت

    • درود /////بی نهایت ممنونم از لطف تان //🌹🌹🌹🌺🌺

  3. سلام و درود
    بسیار زیبابود
    لذت وافر بردم

    • درود ///بی نهایت ممنونم از لطف تان //🌹🌹🌹🌺🌺

  4. مهرداد مانا

    دی 19, 1401

    عرض ارادت جناب جعفری
    خوشحالم که اینجایید

    • درود////بی نهایت ممنونم از لطف تان //🌹🌹🌹🌺🌺

  5. امیر وحدتی

    دی 19, 1401

    درودها بر جناب جعفری گرانقدر. زیبا سروده اید.
    قلمتان پرتوان.
    🥀🥀🥀

    • درود /////بی نهایت ممنونم از لطف تان //🌹🌹🌹🌺🌺

  6. نسرین حسینی

    دی 20, 1401

    درودها برشما استاد جعفری ارجمند خیرمقدم میگم
    خوشحالم توفیق شد دوباره از قلم زیباتون بخونم
    برقرار باشید 🍃🌺🌺🍃💚💚

    • درود /////بی نهایت ممنونم از لطف تان //🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا