🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یارا نه ای

(ثبت: 248946) تیر 9, 1401 

 

شعله دارد عشق و ای دل گرد آن پروانه ایی
لحظه ایی با احتیاط و دقت و پروا ، نه ایی

هر نفس ریزد به کامت از بلا پیمانه ایی
پای او اما بمانی چون هوس پیما ، نه ایی

آنقدر شیرین که گویا تنگ شکرخانه ایی
گرچه اندر این غزل شیرین و شکر خا ، نه ایی

دیدمت ای دل میان محفلی شاهانه ایی
بر لبت جاری که با ما از چه رو شاها ، نه ایی

کرده دوریت روان اشک مرا ، کو شانه ایی
غم دهی مارا ، به درمانش ولی کوشا ، نه ایی

نزد عاشق پیشگان در انتها پایانه ایی
با من دلداده اما نازنین پایا ، نه ایی

مفلس بی مایه را از مهر خود یارانه ایی
با من بی مایه اما مهربان یارا ، نه ایی

رفته ایی از سینه ، ایدل با یکی جانانه ایی
ترک راضی کرده ایی و در برم جانا ، نه ایی

#سید_رضا_موسوی_راضی

 

 

 

 

نظرها
  1. سلام و دروووود بر استاد عزیز و گرانقدرم
    غزلی بسیار زیبا و پرمعنا و البته بدیع و با نوآوری های جالب خوندم
    رقص قلمتان جاوید باد

  2. طارق خراسانی

    تیر 9, 1401

    سلام

    بسیار زیباست

    درودتان

    در پتاه خدا 🌿👌👏👏👏👏👏🌹🌿

  3. م . مانا

    تیر 9, 1401

    سلام
    اگر شوخ طبعی و نازک قلمی شاعر را هم فاکتور بگیریم ، باز هم شعر زیباست . از ان رو که کلمات چون خمیرمایه در دست شاعر ورز داده شده و کاملا سوار بر واژه و وزن است . این مدل ابداعات البته شیرین است و مرا یاد تلاشهای قلم به دستان زمان قاجار می اندازد و تلاشی که به سبک ” بازگشت ” معروف است و از دل آن عارف و بهار و ایرج میرزا و فرخی یزدی و … بیرون آمدند . نکته ای در شعر بود که گفتنش خالی از لطف نیست و آن ارتباط مفلس و یارانه بود که کلی حرف و کنایه داشت . گمانم این است هر شاعر فرزند زمان خود است و زیباتر است اگر از اتفاقات دوران خود غافل نباشد . در مجموع محظوظ شدم و به قلمتان مرحبا می گویم

    • با درودی از نای جان ، سپاس بیکران از بذل عنایت شما فرزانهء استاد. امید که از پیشگاه پر مهرتان بیاموزم.

  4. محمدعلی رضاپور

    تیر 10, 1401

    سلام و درود و خدا قوت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا