🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یک ستاره

(ثبت: 2015) تیر 29, 1395 
یک ستاره

آسمانِ پُرستــاره ٬ کو ٬ کجاست 
روزها تاریک‌و بی‌رنگ‌و صفاست 
شد بدن‌ها داغ‌ و دل‌ها سردِ سرد 
فقر و تبعیض‌ و جفـا ٬ بی‌انتهاست 
رفتـــه یغمـا ٬ جملگی ٬ خلخال ها 
این‌خبر ٬ درگوشِ مردُم آشناست 
سینه‌ها ٬ پُرکینه شد ٬ خالی زِ مِهر 
آرزویِ مــا ٬ رفیـقی بی ریــاست 
مــا مسلمـــانیم ٬ امـا ٬ صد دریـغ 
کارِ مـــا در این زمـانه ادعــاست 
سینه می‌ســوزد از این بـی‌حُرمتی 
راست می‌گویم‌زِدل٬آگه‌خــداست 
رویِ پیشــانی اگـر صـد پینه است 
زان‌چه‌ سودی‌تا که‌ظلمت‌برمَلاست 
تا نگــوید حــق ٬ بُـوَد ننـگِ بَشــَر 
گر چه حامی تا سَحَر غرقِ‌دعـاست 
بارالــٰهــا ٬ بهـــرِ این دردِ عظیـــم 
چارهْ تنهــا مهــــدیِ آلِ عبــاست

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. منصور شاهنگیان

    تیر 30, 1395

    درودها بر شما …

    • سلیمان حسنی

      مرداد 1, 1395

      سلام وسپاس:یزدان بخشنده نگهدارتان باد

  2. طلعت خیاط پیشه

    تیر 30, 1395

    درود بر شما

    • سلیمان حسنی

      مرداد 1, 1395

      سلام سرکارخانوم:تشکرمیکنم ازلطفتون.شادمان باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا