🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یک طرف مردان حق در جنب و جوش

(ثبت: 211039) تیر 7, 1398 

قدرت آمد عشق شد در من نگر
بعد از این بر من بگویی تو پدر

ای پدر صحرایِ دشتِ نی نوا
در حضورم پرده ای شد بی صدا

یک طرف مردان حق در جُنب و جوش
جانبی دیگر سپاهی در خروش

دسته ای کوچک چو مرغی جاودان
دوره کردند مرغ را آن کوفیان

مرغ در کارش خداگون گشته بود
صورت خورشید را خون بسته بود

کوفیان در کارشان تیر و ِسنان
پیکری خورشید در نیزه نشان

کوفیان دیدند حق کُشتند حق
کو مسلمانی ببینی سر طبق

ای زمین خون گریه کن خونین جگر
گشته ام ، از این زمین ، ما را ، ببر

دیگر امیّدِ تولّد نیست ،نیست
مرگ را دیدم تولّد حقِ کیست

حق ها کُشتند ، مردانِ زبون
نام شان ننگین در این دنیای دون

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا