🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یک نکته

(ثبت: 270079) خرداد 14, 1403 
یک نکته

به دوران خود دیدم این نکته را
که ظالم به مردم خدایی کند

ولیکن‌ به روزِ گرفتاری اش
ترحم‌ ز مردم گدایی کند

چه خونها که خوردند دیوان و خورد
فلک‌ خون‌ِ اقوام خونخوار را

چه تکراری است روزگارِ غریب
نشد عبرت آخر ستمکار را

به نامِ وطن ، یا خدا، یا که خلق
به بالا رسیدند و بر خلق بَر

چرا خلقِ آسیمه، بَر سر زنند
وطن رنجه ، ایزد از آن رنجه تر؟!

دروغ است خدمت برای خدا
که از نوعِ گفتارِ صیادی است

اگر راست باشد چنین گفته ای
چرا زیرِ آوار ، آبادی است؟!

پ.ن

تصویر، آوارِ برج متروپل اهواز
۱۳ خرداد ۱۴۰۳

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    خرداد 14, 1403

    درود استاد خراسانی عزیز و بزرگوار
    سروده‌ی بسیار زیباییست و دردناک
    وجود و قلمتان سبز و مانا
    شاد و سلامت باشید💐💐💐❤️❤️❤️

    • طارق خراسانی

      خرداد 14, 1403

      سلام‌ و‌درود بر جناب گیوه چیان

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌹

  2. عادل دانشی

    خرداد 14, 1403

    درود استاد بزرگوار
    شعری زیبا و دردمند در وزن شاهنامه سرودید
    پایدار باشید 🌸🌸🌺🌺🌷🌷

    • طارق خراسانی

      خرداد 14, 1403

      سلام عادل جان
      از صبح مشغول کار ساختمانی بودم و‌ در اندک فرصتی سری به سایت میزدم
      سپاس از حضور گرم و‌پر مهرت

      در پناه خدا 🌹

  3. معین حجت

    خرداد 14, 1403

    درود استاد …
    کم از این ظلم‌ها و دردها مردم عزیزمان ندیده‌اند …
    سپاس از شما که رسالت شاعری را بخوبی بجا می‌آورید👏👏👏🌺🌺🌺

    • طارق خراسانی

      خرداد 14, 1403

      سلام‌ حضرت استاد حجت

      بنده واقعیت هایی را دیده و بیان کرده ام عجیب است در مجلس ما نمایندگان برای نان مردم با هم دعوا نمی کنند ولی برای اینکه فلان نماینده فلان شهر باید تایید صلاحیت شود قیامت کبری برپا می شود و همه هم ادعادارند برای خدا و‌خلق آمده اند خدمت کنند دروغ و‌ریا فرهنگ غالبی ست که کشور را به این روز سیاه نشانده است
      سپاس از مهر حضورتان 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا