🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب سردیست، دلم دیده تر می خواهد

(ثبت: 270360) خرداد 25, 1403 

 

دلم آن نشئه ی غوغای سحر می خواهد
تا لبِ بام لبت، بوسه سـفر می خواهد
این کرامت همه از اهل نظر می خواهد

شب سردیست، دلم دیده تر می خواهد
دلِ آشفته ی من از تو خبر می خواهد

گرچه دارد لبِ فنجان پُر از قهوه ترَک
نوشم آن باز به یاد تو، بِه از ماهِ فلک
کودکِ طبعِ هنرمندِ من اینک به مَحَک

قهوه و شعر و خیال تو و این باد خُنَک
باز لبخند بزن ، قهوه شِکر می خواهد

جامِ پُر بوسه من هست زِ شوقت لبریز
شده دل عاشق و بر پای تو آرد جان نیز
بی کسانیم و خزان در رَه و آنم خون ریز

امشب آبستنم از تو غزلی شور انگیز
باخبر باش که این طفل پدر می خواهد

دانم آخر که به خاک تنِ من می رویی
ای گل آوازه گل پَرپَر خود می بویی
در پی عشق شدم، حال که دیدم اویی

غارتم کرده ای و خنده کنان می گویی
صید دل از کف یک سنگ، هنر می خواهد؟

راهِ سختی ست که دل می رود آن را با سر
سفرِ عشق و به پایانِ رَهَش باد خطر
طارق و دخترِ صحرا و از این عشق حذر؟

ترس در جام دلم ریخت، در این راه اگر
یادم آمد، سفرِ عشق، جگر می خواهد

مخمس با تضمین از غزل زیبای خانم صفورا یال وردی

23 تیر 1393 طارق خراسانی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    خرداد 25, 1403

    درود جناب خراسانی عزیز
    خیلی زیباست مثل همه‌ی کارهایتان…
    شاد و سلامت باشید💐💐💐🌺🌺🌺

    • معصومه بیرانوند

      خرداد 26, 1403

      راهِ سختی ست که دل می رود آن را با سر
      سفرِ عشق و به پایانِ رَهَش باد خطر
      طارق و دخترِ صحرا و از این عشق حذر؟

      ترس در جام دلم ریخت، در این راه اگر
      یادم آمد، سفرِ عشق، جگر می خواهد

      سلام
      بسیار زیباست

      • طارق خراسانی

        خرداد 26, 1403

        سلام‌یر دخت‌ادیبم‌

        سپاس از حضور گرمت
        اگر دیر پاسخگوی محبتت بودم ببخشید کار زیاد و بیماری دست به دست هم داده اند

        در پناه خدا 🌹

    • طارق خراسانی

      خرداد 26, 1403

      سلام حمید عزیزم

      شرمنده که در پاسخگوی محبت شما دیر کردم
      دلیلش مشغله های فراوان است و مضافا سرما خوردگی شدید
      سپاس 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا