🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

آخرین نوشته های سینا دژآگه
سینا دژآگه

رئالیسم

سینا دژآگه 30 مرداد 1402

رئالیسم (1)

به نظر سارتر اثری رئالیستی است که از چیزی حقیقی یا بخشی از هستی پرده بردارد. او تمام هنرها را به نوعی رئالیستی می‌داند چون هر کدام به نوعی از محیط، قشر یا واقعیتی بیرونی پرده‌برداری می‌کنند (سارتر، 1340). رئالیسم در حقیقت در امتداد همان مسیری بود که رومانتیسم آغاز کرده بود. این رومانتیسم بود که با از بین بردن قواعد محدود و عرف ادبی دنیایی را تصویر کرد که از اشکال و واقعیات معاصر الهام می‌گرفت. رئالیسم دو جنبه از رومانتیسم را درهم شکست. یک، جنبه درونی و دخالت احساسات نویسنده و دو، تسلط تخیل بر واقعیت و تحت‌الشعاع قرار دادن آن (سیدحسنی، 1394). ادبیات و رمان‌نویسی امروز بر این پایه بنا شده است.

خوانش: 156

سپاس: 1

تعداد نظر: 1

تعداد نقد: 1

مقدمه

سلام و عرض ادب خدمت بزرگواران محفل پاک

خوانش: 236

سپاس: 1

تعداد نظر: 2