🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قطع دست

(ثبت: 7957) بهمن 1, 1396 

این مطلب را از این جهت در سایت  قرار داده ام تا شاعران عزیز را دعوت به گفتگویی مهم کنم . آیا در حکومت اسلامی زندان و دار و شلاق  باید باشد ؟ اگربنا بر آن است   از این حربه های قرون وسطایی  استفاده شود، آیا باید  فقط و فقط قشر ضعیف و  مستضعف  را نشانه گرفت؟ یا کسانی که هزاران  میلیارد  حقوق این ملت را غارت کرده اند؟ براستی  چه باید کرد؟  به این آیات  قرآن کریم توجه بفرمایید : «وَ الشُّعَرَاءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُنَ * أَ لَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فىِ كُلّ‏ِ وَادٍ يَهِيمُونَ* وَ أَنهَُّمْ يَقُولُونَ مَا لَا يَفْعَلُونَ» (الشعراء – 224 – 226)
 شاعران كسانى هستند كه گمراهان از آنان پيروى مى‏كنند. * آيا نمى ‏بينى آنها در هر وادى سرگردانند؟ * و سخنانى مى ‏گويند كه (به آنها) عمل نمى‏ كنند؟!
«إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَ ذَكَرُواْ اللَّهَ كَثِيرًا وَ انتَصَرُواْ مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُواْ وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُواْ أَىَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ» (الشعراء
ترجمه: مگر [آن] كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام مى‏دهند و خدا را بسيار ياد مى كنند، و به هنگامى كه مورد ستم واقع مى‏شوند به دفاع از خويشتن (و مؤمنان) برمى‏خيزند (و از شعر در اين راه كمك مى‏گيرند). آنها كه ستم كردند به زودى مى‏دانند كه بازگشتشان به كجاست!
پیامبر اکرم : «اطلبوا العلم من المهد الی اللحد؛ ز گهواره تا گور دانش بجوی آیا با پیشرفت دانش روانپزشکی  نباید به درمان افراد بیمار جامعه پرداخت؟ چهل سال از حکومت اسلامی می گذرد چرا اخلاقیات روز به روز به سوی انحطاط پیش می رود ؟  معلمان اخلاق آیا به وظیفه ی خود عمل کرده اند؟ قبل از خواندن خبر  ذیل  لطفا این مطلب را مطالعه کنید . افزایش میزان رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان به 12 هزار میلیارد تومان رسید/ دریافت وام 3 هزار میلیاردی در بانک سرمایه با وثیقه 30 میلیاردی/ یک نفر 1000 میلیارد بدهکار است!

بنا بر گفته مسئولان آموزش و پرورش، 882425  فرهنگی در کشور عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند. به طور میانگین در هر ماه از هر فرهنگی بیش از ۱۷ هزار تومان رأساً از فیش حقوقی آنها کسر و مستقیماً به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می‌شود، البته با احتساب بازنشستگانی که عضو این صندوق هستند، مبلغ ورودی به صندوق ذخیره به مراتب بیشتر می‌شود. درآمد ماهانه صندوق ذخیره فرهنگیان ۲۱ میلیارد تومان است.

12/000/000/000/000 تومان تقسیم بر قیمت یک گوسفند = 12000/000 گوسفند!!!  آیا از دماغ این دزدان گردن کلفت حتا خون آمده است؟

قیمت هر گوسفند 50 کیلو گرمی  1000/000 تومان محاسبه شده است  اجرای حکم قطع دست دزد گوسفند در زندان مشهد چند سال قبل وقوع سرقتهای متعدد در اطراف برخی شهرهای استان خراسان رضوی و جنوبی، درحالی آغاز شد که فرد یا افراد ناشناسی با تخریب شبانه در و دیوار منازل روستایی، گوسفندان اهالی روستا را به سرقت می بردند. به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: دامنه این سرقتها هر روز به اطراف شهرهای دیگر کشیده می شد و موجب نگرانی روستاییان شده بود. به همین دلیل ماموران انتظامی با صدور دستورات ویژه قضایی، تلاش گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقتها آغاز کردند. بررسی ماموران انتظامی همچنین براساس شکایت شاکیان، نشان می داد هر باری که دزد یا دزدان به آغل گوسفندان دستبرد می زنند تعداد زیادی از گوسفندان به سرقت می رود. اگرچه در اثنای این سرقتها، اموالی از قبیل سرویس طلا، موتورسیکلت و … نیز مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار می گرفت اما تحقیقات پلیس بیانگر آن بود که سرقت گوسفند، هدف اصلی دزدان از دستبرد به منازل روستایی و گاهی شهری است.   با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیلهای کارشناسی، در نهایت ماموران انتظامی به سرنخهایی رسیدند که نشان می داد جوان ۲۸ ساله ای، عامل اصلی سرقتهای مذکور است بنابراین وی در یک عملیات هماهنگ و با کسب مجوزهای قضایی در سال ۱۳۹۰ دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. این متهم درمراحل تحقیقات به ۲۱ فقره سرقت احشام در چهار شهر استانهای خراسان رضوی و جنوبی اعتراف کرد. با توجه به شکسته شدن حرز و چگونگی سرقتهای این جوان ۲۸ ساله که �علی – خ� نام دارد، کیفرخواست پرونده در یکی از شهرستانها صادر شد و متهم در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت. قاضی دادگاه کیفری با توجه به محتویات پرونده و بررسی دقیق همه جوانب سرقتهای مذکور، رای به �قطع ید� و همچنین ردمال داد اما این رای با اعتراض متهم، در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت ولی قضات با تجربه دادگاه تجدیدنظر نیز با توجه به اسناد ودلایل محکمه پسند، رای این پرونده را مطابق با موازین شرعی و قانونی دانستند و حکم صادره را تایید کردند.   این گونه بود که رای قطعی دادگاه تجدیدنظر برای اجرای حکم به یکی از شعبات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و بدین ترتیب این حکم ساعت ۹ صبح روز گذشته با نظارت قضات اجرای احکام، در محل زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد و دست سارقی که هم اکنون ۳۴ ساله است زیر �گیوتین� قرار گرفت و قطع شد. با اجرای این حکم شرعی و قانونی، بلافاصله محکوم به مرکز درمانی انتقال یافت و مورد مداوا قرار گرفت.

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. سمانه تیموریان

    بهمن 5, 1396

    عرض سلام و ارادت 

    درود فراوان استاد عزیزم

    واقعیتهایی تلخ از جامعه ای اسلامی را بیان کردید

    واقعا باید با کسانی که هزاران میلیاردی , ثروت ملت را به تاراج میبرند چه کرد

    • طارق خراسانی

      بهمن 5, 1396

      سلام و درود بر سمانه عزیز

      خیلی دوست داشتم  دوستان می آمدند و نظر میدادند که آیا  گزینه ی بهتری از زندان و اعدام و شلاق و حد داریم یا خیر؟

      بنده معتقدم  زندان ها را صد برابر کنند ولی نه این زندان های قرون وسطایی که هم آزار دهنده هستند و هم  بد  آموزی در آنجا فراوان است قالپاق دزد میرود آنجا یک ماه بعد دزد  حرفه ای خودرو بیرون می آید .

      وقتی رییس خانواده به هر دلیلی زندانی شود وضع خانواده ی او در این بحران اقتصادی چه خواهد شد؟

      آیا بهتر نیست بجای این زندان های بی فایده  اردوگاه های کار را تاسیس کنیم؟

      اگر ما اردوگاه ها ی کار را دایر کنیم هم زندانی مشغول به کار می شود و به خانواده اش کمک می کند و هم  کار یاد می گیرد و هنگامی که از زندان آزاد می شود می تواند شغل مناسبی با آنچه  در زندان  آموخته برای خود دست و پا کند.

      با این شعر از مثنوی عشق شما  را به خدای مهربان می سپارم

      دارمی تفسیر نابی از گناه

      فقر فکری زاده  فعلی اشتباه

      گر که نادانی ست دانایش کنید

      ور مریض است هان مداوایش کنید

      راه درمان را تو می پرسی که چیست؟

      تیغ و شلاق و طناب دار نیست

      • با شما من همعقیده ام استاد. زندانهای ما اثر تنبیهی ندارند

  2. سلام و درود بر استاد عزیز 

    بسیار به مطالب جالبی و پر مفهومی در جامعه خودمان اشاره کردید ، درود بر شما 

    مشکلات جامعه ما، مشکلات ریشه ای و ساختاری است و باید با اصلاح ساختارها به جنگ مبارزه با اختلاس و سرقت رفت 

    یکی از این ساختارهای که نیاز به اصلاح اساسی دارد، ساختار اقتصادی جامعه ماست، اقتصاد جامعه، یک اقتصاد ضعیف و وابسته به نفت است، در صورتی ما منابع طبیعی بیشتری داریم مثل معادن مختلف، کشاورزی، و از مهم تر متخصصین تحصیل کرده که همه بیکار هستند، ما مدیران موفق و دلسوزی نداریم تا بتواند از ثروتی که از طریق منابع که داریم مثل نفت ،گاز ، مس، اهن و .. بدست امده در جهت ساخت کارخانه و کارگاه استفاده کنیم ، این پولها کجا می رود، خدا می داند البته همه می دانیم که اختلاس می شوند توسط یک مدیری که دارای اختیار است .

    نکته بعد بحث نظارت هاست ، دستگاه های نظارتی و دستگاه قضایی ما ضعیف است، و از همه مهم تر ارتباط بین المللی ما ضعیف است ، فرد به راحتی اختلاس می کنند، می دانند به ترکیه یا یک کشور اروپایی برسد، کار تمام است و با اختلاس که کرده خوشبخت ترین ادم دنیاست، اگر ارتباط بین المللی و و جهه بین المللی ما قوی بود اون مجرم از طریق استرداد قضایی و پلیس اینترپل را می توانیم دستگیر و مجازات کنیم .

    بحث فرهنگی ما نیز یکدیگر از مباحث و مشکلات ماست،  به نوعی ما به دزدی و مال مردم خوری عادت کردیم و از نظر فرهنگی یاد نگرفته ایم که بچه از همون اول یاد بدیم به حقوق و اموال خصوصی و عمومی مردم احترام بگذارد و یاد بگیرد برای رسیدن به هر چیزی  باید تلاش کند نه دزدی و میانبر زدن غیر قانونی .

    امید است روزی جامعه ای موفق و سالم داشته باشیم .

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا