🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آرشی کو تا رها تیر از کمان

(ثبت: 252132) مهر 25, 1401 
آرشی کو تا رها تیر از کمان

1 :

آرشی کو تا رها تیر از کمان
با شجاعت رستمی نامی جهان

مرزبانانی به قدرت همچو شیر
تا ز مرز ایران دفاعی ای جوان

2 :

چلّه ای را یاد کردی بسته یخ
چشمه ای چون چشم رعنایی به نخ

تازه فهمیدی که باید ای رها
وارد آن آبی شوی یابی نَسَخ

3 :

یاد کردی از همان سینوهه ای
آن طبیبی ویژه فرعون خانه ای

صاحب آن قطمیر چوپان سمفونی
کهف غاری سیصدی نه لحظه ای

4 :

می کشی آهی پناهی را بیاد
آبروریزی کنی در هر بلاد

عیب خود را رؤیتی در دیگری
گر نپایی بشنوی حرفی زیاد

5 :

جام دل آیینه ای را کن نگاه
لحظه خود را دور سازی از گناه

گر تبرزین دوش کشکولی به دست
ظاهری درویش عابر بین راه

6 :

ناقدی گشتی رفویی هر چه درز
حال را با دی قیاسی با چه طرز

طنزها گویی نطنزی ناقدا
حرمتی باید رعایت حدّ و مرز

7 :

بهر نانی قرص دانی ای رها
مولوی سعدی تقلّا شمس ها

ماحصل افکارشان را رؤیتی
تیکه اندازی کنی کاری هبا

 

ولی اله بایبوردی

23 / 07 / 1401

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. درودها برشما جناب بایبوردی
    دستمریزاد💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا