🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آهنگ سفر

(ثبت: 224548) فروردین 12, 1399 
آهنگ سفر

 

آهنگ سفر
◇◇◇◇●◇◇◇◇
زلال باده ی ناب تو در ساغر نمي گنجد
حديث گوهر لعل تو در دفتر نمي گنجد

گمان دارم درآنجنت كه خاصان وصف ميكردند
صفاي جوششي زآن چشمه كوثر نمي گنجد

كنون در منظر چشمم نشين اي نرگس شهلا
كه در چشمان مشتاقان به از دلبر نمي گنجد

چه مي پرسي كه ازچشمم چرا من ژاله ميريزم
ز شوق ديدن رويت در او گوهر نمي گنجد

مگو از نيش طعن دشمنان زان رو كه ميدانم
درون قلب نامحرم از آن بهتر نمي گنجد

چه زيبا مي شود روزي كه آهنگ سفر سازي
سر زلف پريشان تو در باور نمي گنجد !

از آن روزي كه پيغامت شنيدم از صبا اي گل
ز شيدائي دگر جانم در اين پيكر نمي گنجد

چه خوش باشد كه روز و شب تو را جويم ولي افسوس
اجل چون آيد از ره فرصت ديگر نمي گنجد

◇◇◇◇◇○◇◇◇◇◇

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    فروردین 12, 1399

    🌹🌹🌹

  2. ولی اله بایبوردی

    فروردین 12, 1399

    سلام

    استاد معصومی عزیز

    به دور از طعنه زنان

    در پناه حق

    تقدیمی : 🌹

    اجل در راه باشد ناگهانی
    سراغ هر کسی آید نهانی

    نما مرگی هویدا بنده ای را
    فراهم توشه تقوا را هر آنی

    ولی اله بایبوردی

    12 / 01 / 1399

    🌹🌹🌹🌷🌹🌹

  3. جابر ترمک

    فروردین 12, 1399

    🌷🌷🌷🌷🌷

  4. حامی شریبی

    فروردین 12, 1399

    همیشه ی رقص قلمت
    ستودندی ست
    شاعر خوبیها
    جناب استاد معصومی نازنین
    درودتان باد
    گرامی 🌹🌹

  5. محمدرضا نعمت پور

    فروردین 13, 1399

    زیباست🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا