🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آهِ غزل

(ثبت: 257015) اسفند 16, 1401 

 

نیشَش بزن،تو ای غزلِ خط و خالدار !
زیرا لگد زده به دلم، بختِ کج مدار!

این را نشان کشید برایِ تو خطِ اشک !
رویِ مرا سفید کُنِ ای چشمِ نو بهار

دریا زدی به دل که من آرام‌ تر شوم؟
باران به آبُ آتشِ او تن زدم ببار

در عمقِ اطلسی یِ تو آبی ترین نگاه!
طوفان سَرک کشیده از آرامِ بی قرار

دنباله یِ ستاره یِ تو برقِ خنجرست!
خورده به پشتِ عاشق‌ِ موهایِ زرنگار

بر شانه هایِ بی رمقِ دفترم ببین!
مشتی شهابِ سردِ قلم‌ را به کولِبار

از آسمانِ وعده یِ پوچِ تو بر سرم !
باریده برف ، برفِ عجیبی به یادگار

لب در خیالِ زَمزمی از نامُ ناز شد !
آن پنجره نَشسته تنَش از غمِ غبار

فریاد هم که غرقِ نفس هایِ آخرست !
وقتی که تاسِ حنجره افتاده رویِ دار

سر خوش نشی” عزیز “به آوازِ این دُهل !
خاکم، کنارِ چشمه یِ نامی یِ یادِ یار

دیدی که آهِ نقطه ی”غِینِ “غزل گرفت!
پائینِ “نونِ ” دامنِ تنگِ تو را نگار !

 

تقدیم به دوست شاعرم مهرداد عزیزیان

میثم علی یزدی رفسنجان

“سعدی خیالِ بیهده بستی امید وصل

هجرت بکشت و وصل هنوزت مصور است”

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 16, 1401

    فریاد هم که غرقِ نفس هایِ آخرست !
    وقتی که تاسِ حنجره افتاده رویِ دار

    سر خوش نشو” عزیز “به آوازِ این دُهل !
    خاکم، کنارِ چشمه یِ نامی یِ یادِ یار

    سلام و درود

    عالی ست

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌❤️🌱

  2. میثم علی یزدی

    اسفند 16, 1401

    درود و ادب استاد طارق

    سپاسگزارم

  3. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 16, 1401

    احسنت بر شما
    مبارک استاد عزیز یان ارجمند باشد
    🙏🌹🌹🌹💐🌿

  4. غلامحسین جمعی

    اسفند 16, 1401

    درودو سپاس بر هر دو عزیز بزرگوار

    دستمریزاد گرامی زیبا و در خور است تقدیمی با ارزشتان

    برای هر دو بزرگوار آرزو ی بهترین هارا دارم

    🙏🙏🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا