🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آینه نشناس

(ثبت: 259447) اردیبهشت 20, 1402 

 

مدّتی هست که جان، مجمع آماس شده ست
روح کم بُنیه من کشور وسواس شده ست

دوئلِ عقل و دلم عاقبتش نیست عیان
سر سودائی من وادی تگزاس شده ست

کو یقینی که به اندیشه ی من نور دهد ؟
خالی از جاذبه این، معدن الماس شده ست

صدفِ سینه ام از ساحل ایمن شده دور
تهی از گوهر تابنده ی احساس شده ست

خشتِ خامی که خیالات مرا ساخته بود
گشته مخروبِ خطا، خانه ی خناس شده ست

ناروا هست اگر تُهمتِ بر غیر زنم
آنچه خود خواسته ام، باعثِ افلاس شده ست

توبه ها کردم و صد بار شکستم، پس از آن
فطرت «سرکش» من آینه نشناس شده ست

 

 

 

 

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 20, 1402

    درود بر شما جناب حجت ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید
    👏🌺👏🌸👏🌺👏🌸🌿🍃

    • معین حجت

      اردیبهشت 20, 1402

      سلام و عرض ارادت بانو خیاط پیشه گرامی …
      سپاسگزارم🙏🙏🙏💐💐💐

  2. عباس خوش عمل کاشانی

    اردیبهشت 20, 1402

    زده بیرون ز پَر ِ شال طرف دمب خروس
    قسمش گر قسم حضرت عباس شده ست….

    حضرت استاد حجت عزیز با خوانش شعر دلربایتان بیت فوق الهام شد!البته مصراع اول را بدینگونه هم می شود گفت:

    زده بیرون ز گریبان طرف دمب خروس …

    والله اعلم بالصواب….

    • معین حجت

      اردیبهشت 20, 1402

      سلام استاد خوش عمل بزرگوار و دوست داشتنی …خدا حفظتان کند، امیدوارم کسالت ها بر طرف گردیده باشد و همچنین حال دلتان هم خوب باشد …
      سپاس از نظر لطف و بداهه ی زیبای شما …🙏🙏🙏💐💐💐

  3. پروانه آجورلو

    اردیبهشت 20, 1402

    درود
    👏👏👏

    • معین حجت

      اردیبهشت 20, 1402

      سپاس بانو🙏🙏🙏

  4. طارق خراسانی

    اردیبهشت 20, 1402

    ناروا هست اگر تُهمتِ بر غیر زنم
    آنچه خود خواسته ام، باعثِ افلاس شده ست

    سلام و درود بر حضرت استاد حجت گرانمهر

    غزلی زیباست
    بله استاد خیلی بلا ها را خود انسان سر خودش می آورد بعنوان مثال خوبی کردن که بی شک جوابی جز بدی ندارد وگرنه نمی گفتند سزای نیکی بدی ست.
    عجیب این بیت انتخابی به دلم نشست.

    در پناه خدا 🌱🌹❤️👌👌👌👌👌👌👌👌🌹❤️🌱

    • معین حجت

      اردیبهشت 20, 1402

      سلام و عرض ارادت استاد طارق گرامی …
      خدا کند همیشه به دل مهربانتان جز خوشی ننشیند و وارد نشود …
      سپاسگزارم 🙏🙏🙏💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا