🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ادبیات فولکلور و عامیانه

(ثبت: 211672) تیر 31, 1398 
ادبیات فولکلور و عامیانه

تک بیتی های کنایه ای ، تمثیلی و …

1

ارزش حمایت نی هر که مانع رشد است
رو ،سفر گزین ،جانا ،در سفر ، هنر باشد

2

راهداری که ،چاروادار باشد
اُفت فرهنگ کج مدار باشد

3

گر قاچاقچی دو روز گمرکچی
روزگارِ همه ، سیاه و گچی

4

مژده ده ما را که شیخ حاجی شده
مُرده بادا ،گربه ها ، باجی شده

5

هنر طلیعه نور است و تابشِ خورشید
هنر ورا ،هنرِ عشق ، از هنر ، جوشید

6

جدایی بینِ خویشاوند کردن
چو ناخن از میان گوشت کندن

7

میخانه و مسجد نگرم ،دِیر ببینم
خالق همه جا جلوه و من دیر ببینم

8

جلوه یِ عاشق ببین نقل محافل شده
شهره گرِ پیر بین ، قهرِ قوافل شده

9

هر کجا سایه گلی ،جلوه خاری پیداست
هر مکان را که دفاین سر ماری پیداست

10

همه، فرزندِ آدمیم ، ولیک
همه پنهانِ آشنا صد حیف

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. امیر جلالی

    تیر 31, 1398

    جناب بایبوردی ، سلیقه و تنوع طلبی شما را تحسین می کنم و برایتان آرزوی شادی دل و سری خوش و چشمی روش دارم … درود بر شما

    • سلام

      استاد ارجمند

      جناب جلالی گرامی

      سپاس از همراهی تان … با شیوه یِ بیان زیبایتان …

      شادکام باشید چو آفتاب عالمتاب.

      🍃💐🍃💐🍃💐🍃

  2. عظیمه ایرانپور

    تیر 31, 1398

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🍃

    • سلام خانم ایرانپور

      سپاس از همراهی تان

      🍃🌸🍃🌸🍃🌷🍃🌸🍃

  3. درود برشمااستاد ارجمند . 🌿🌺🌺🌺🌿

    • ولی اله بایبوردی

      مرداد 1, 1398

      سلام

      استاد انصاری ارجمند

      سپاس از همراهی تان

      🍃💐💐💐🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا