🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ارشاد

(ثبت: 252338) آبان 1, 1401 

ارشاد
هرکی آمد سوی ون ارشاد شد
اندر آن توربوترن ارشاد شد
یا که با گشتی اگر شد روبرو
گشت لال و بی سخن ارشاد شد
گاه با باتوم و مشتی آهنین
بر دماغ و بر دهن ارشاد شد
تو سری بارید گاهی بر سر و
روسری و پیرهن ارشاد شد
از کمر پایین و بالا و پشت و رو
گشت سرویس و ، دهن ارشاد شد
ختم شد وقتی که ارشاد دهن
کل اعضای بدن ارشاد شد
وقتی آگه از حضور گشت گشت
دست و پا و موی تن ارشاد شد
چون میان آمد سخن از موی تن
سیخ شد اندر بدن ارشاد شد
صبح و شب از های هوی قار قار
طوطی شکر شکن ارشاد شد
از محبت خرس ما خرگوش شد
اسب و فیل و کرگدن ارشاد شد
خیمه ای زد خشکسالی بر خلیج
جنگل و دشت و دمن ارشاد شد
شد حساب غیر خود با خود جدا
در محافل مرد و زن ارشاد شد
واعظی بالای منبر زور زد
حاضرین از سر به تن ارشاد شد
آخر از تدبیر ناب شیخ و شاه
کُل این دیر کهن ارشاد شد
بعد از آن شد نوبت کاخ سفید
مصر و لبنان و یمن ارشاد شد
آن یکی زد بار خود بر خاوری!
در تورنتو یا پکن ! ارشاد شد
نور چشمی رفت بر لوس آنجلس
و آن دگر در منهتن ارشاد شد
شازده بانو رفت بر استانبول و !
دختر یک خارکن ارشاد شد
مرغ خوش خوان از دیار کرد و ترک
بال و پر زد ترکمن ارشاد شد
“عاقبت سرکنگبین صفرا فزود”
سر بسر کل وطن ارشاد شد
برخیابان آمدند و جان به کف
در نبردی تن بتن ارشاد شد
از سیستان تا به کردستان زده
آتشی بنیان کن ارشاد شد
بانگ و فریادی بر آمد آتشین
پشم ریس و پنبه زن ارشاد شد
نوبت ارشاد بر هیتلر رسید
استالین اندر کفن ارشاد شد
لرزه ای افتاد بر کاخ ستم
اندکی هم اهرمن ارشاد شد
تا دراندازند هر دم طرح نو
واتساپ محبوب من ارشاد شد
چونکه بازار اینیستا شد کساد
وی پی ان فیلترشکن ارشاد شد
اهل ورزش هم که جان بر لب رسید
در زمین و رختکن ارشاد شد
چون بتنگ آمد دل اهل قلم
شاعر شیرین سخن ارشاد شد
تا رسد نوبت به سایت شعر پاک
شاعران انجمن ارشاد شد
در نهایت شاعرانی همچو من
مثل فیل و کرگدن ارشاد شد!

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. علی معصومی

    آبان 1, 1401

    🍃🌺🌿🌸🌿

  2. جواد مهدی پور

    آبان 1, 1401

    درود بر شما جناب وحدتی گرامی
    💐🙏💐

  3. محمدعلی رضاپور

    آبان 1, 1401

    کل این دیر کهن ارشاد شد

    سلام و درود و ارادت
    جناب استاد وحدتی عزیز ❤️🙏

  4. صفا یغمایی

    آبان 1, 1401

    🌺🌺🌺👏👏👏
    درودوآفرین

  5. نسرین حسینی

    آبان 2, 1401

    نوبت ارشاد بر هیتلر رسید
    استالین اندر کفن ارشاد شد

    درودها برشما جناب یگانه عزیز و خوش قلم طنز زیبایی بود
    به امید روزهای خوب برای مردم سرزمینم
    قلمتون نویسا🌺🌺❤️❤️

    • درود و عرض ادب بر مهربانوی غزل سرکار خانم حسینی.
      سالم و سرافراز باشید.
      🥀🥀💙💙💙🥀🥀

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا