🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ارغوان سایه را نشانه توئی

(ثبت: 250075) مرداد 22, 1401 

“ارغوان۱ سایه را نشانه توئی”

من ز جور فلک کشم فریاد
زین اساس فریب و بی بنیاد
در غم جانگزای سایه ی تو
ارغوانم سرت سلامت باد

تند بادی وزید و طوفان شد
اژدهای زمین۲ عریان شد
غرشی کرد و کام خود بگشود
سایه هم همنشین احسان۳ شد

ارغوان سایه ات ز دنیا رفت
از دیار فنا به عقبی رفت
حیف همراه هجمه ی طوفان
بوستان غزل به یغما رفت

رنگ رخساره ات شده رنگین
زین سبب گشته سایه ات سنگین
رفته از دست یار شیرینت
گشته دلهای ما همی غمگین

سایه ات بی نظیر و بی همتاست
قطره ای نیست مثل یک دریاست
گشته چون آفتاب عالمتاب
مرگ، خورشید را چه بی معناست

ارغوان سایه ات جهانی شد
فارغ از دار زندگانی شد
این جهان جایگاه عنقا نیست
دار بگسست  و جاودانی شد

ارغوان باز در دلم غوغاست
زندگی مثل صحنه ای یکتاست
سر بده شور زندگانی را
سایه گر رفت صحنه پا برجاست

دل عشاق را بهانه توئی
یادگاریّ و جاودانه توئی
باز بگشای چتر زرینت
ارغوان سایه ی “یگانه” توئی
ارغوان سایه را نشانه توئی

امیر#وحدتی#_یگانه
۱- شعر ارغوان زنده یاد استاد ابتهاج
۲- شعر زمین زنده یاد احسان طبری
۳-زنده یاد احسان طبری

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 22, 1401

    سلام

    الحق زیبا سروده اید
    عاااالی ست

    چهارپاره آخر انگار یک مصرع اضافه دارد.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  2. محمد رضا خوشرو

    مرداد 22, 1401

    درود شعر زیبایی بود جناب وحدتی .
    موفق باشید

  3. زهرا آهن

    مرداد 23, 1401

    درود بر شما
    روان سایه شاد
    پایدار باشید🌺🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا