🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 از سوز محبت چه خبر اهلِ هوس را

(ثبت: 240885) مرداد 6, 1400 

 

«از سوز محبت چه خبر اهلِ هوس را
این آتش عشق است نسوزد همه کس را[1]»

آنجا که بوَد جایگه همّتِ عنقا
هرگز نتوان یافت رَدِ پای مگس را

دریا به دلش کرده نهان درُّ و گهر را
واپس زده در ساحل اگر خاری و خس را

مرغانِ سحر سقفِ قفس را بشکستند
آرید خبر مرغِ غنوده به قفس را

جانم نکند مشکل عالم اگر آسان!!
از من بستانید همین نیمِ نَفَس را

اقوامِ به نان رفته چه دانند هنر چیست؟
آنان همه دانند عجب قدرِ عدَس را !!

دل داده و چیزی نگرفتیم ز دنیا
پاداش کِه داده به کسی کار عبث را؟

عمری به فنا داده و کاری ننمودیم
ای بیخبر از خویش بزن بانگ جرس را

طارق رَهِ خود گیر از آن قومِ هوسناک
«از سوز محبت چه خبر اهلِِ هوس را»

 

[1] بیت از : فصيحي تبريزي

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 6, 1400

    سلام و درود و ارادت ❤️ 🙏

    • طارق خراسانی

      مرداد 6, 1400

      سلام

      سپاس از مهر نگاهت

      در پناه خدا
      🙏🌹🙏

  2. نسرین حسینی

    مرداد 7, 1400

    درودها برشما استاد گرامیم
    زیبا بود ودلنشین

    قلمتون مانا🌺🌺

  3. علی معصومی

    مرداد 8, 1400

    درود و ارادت
    جناب استاد خراسانی والاگهر

    زیباست کلامی که پیامی بنماید
    نازم به پیامی بگوید سخن از عشق
    ◇◇◇

    دریا به دلش کرده نهان درُّ و گهر را
    واپس زده در ساحل اگر خاری و خس را

    ◇◇◇

    هرچند که دانند همگی طعم عدس را
    ◇◇◇
    دو بیت بداهه تقدیم
    استان ادب اندیشتان:
    ◇◇◇◇
    دل داده و چیزی نگرفتیم ز دنیا
    پاداش کِه داده به کسی کار عبس را؟

    عمری به فنا داده و کاری ننمودیم
    ای بیخبر از خویش بزن بانگ جرس را

    در امان مهر حق🌿🌺

    • الهام

      آبان 26, 1402

      عالیه

  4. مسعود آزادبخت

    مرداد 8, 1400

    سلام و احترام استاد گرامی
    بسیار دلنشین و زیبا قلم زدید
    درود برشما
    🌹🌹🌹

  5. سارای

    مرداد 9, 1402

    آن نفس که شد عاشق امّاره نخواهد شد،امین چنین عاشق شویم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا